KITA HANYA MERANCANG



Kegembiraan itu hadir tanpa diduga,bagaikan satu penghormatan apabila anem di persilakan untuk ke Terengganu oleh kak Iza sebagai tetamu sempena AidilAdha sekaligus merayakan hari ijab Kabul kakaknya pada raya ketiga.Anem menceritakan kepada mak dan abah.Anem dah terfikir,bagaimana nak berdepan dengan mereka yang berdialek terengganu.Huh..Parah lagi anem nak faham..dah la anem blur.

Pastu nak menyesuaikan diri dengan suasana masak memasak tanpa ber khatering ni….huih..parahlah orang yang tak pandai masak ni nak adapt semua tu..Adeh..Kat umah kak iza nanti,anem bayangkan kena pakai kain batik.Siap lah packing semua…Berangan jadi jurukamera..Hish..anem,anem..

16 Dis…
Anem diberitakan tiket nak ke Terengganu dari Klang habis..(kami transit dari Penang!!!)….Kebetulan saudara kak iza di sana bertolak ke terengganu pada 19ini,kak iza diajak menumpang mereka,tapi mereka sememangnya dah sarat dengan anak pasangan itu saja dah 6 orang,bayangkan!!Tapi,yelah Memang tiada rezeki, anem perlu berputih mata untuk merasa aidiladha kali ini di Kg Tok Jiring..Akak!!!!!Ump..redhalah anem,ada hikmahnya atas semua ni..hUHu..

Jam menunjukkan pukul 12.00,kak iza telah pun selamat menaiki bas untuk menuju ke Klang..INSYAALLAH selamat pergi,selamat pulang…Amin.=)





4 yang menasihati:

  1. jgn sedey2...
    de lg peluang di mase depan..
    hehehehe
    leh g umah ani sekali...heheheh

    ReplyDelete
  2. naknak..p umah awak
    yeah2..=)

    ReplyDelete
  3. huhu...ade hkmh dsebaliknya cyg..dun wory..nti len ms jodo pnjg kte ktemu lg d tganu nan indah..ceewahh..

    ReplyDelete
  4. insyaALLAH,kak..=)

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.





Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top