Salam. Hai. Saya Anem. Minat membaca, menulis dan mengambil gambar. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Jika ada teguran, cadangan atau pendapat, boleh tinggalkan di ruangan komen. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian. :)

E-mail: arnamee@gmail.com


Kali Pertama: BOLING PUNYA CERITA


HEHE. Tergelak pun ada mengenangkan kenangan 29 Disember 2007 hari itu. Hari itulah, kali pertama Anem menjejakkan kaki ke arena permainan boling ni. Kami pergi petang hari tu ke Bukit Jambul (BJ), beramai-ramai. Mereka terdiri daripada Fizah, Ani, Erin, Asma, Dato’, Mes, Ayie dengan seorang lagi tu (kawan Erin). Lama kemudian, Fik datang bersama dengan Chu R. Sebelum tu bertembung juga dengan Asfarina, Zhaf, Yanie dan Izniey di Kedai buku Popular. Dan terserempak ngan Sha dan Sue di tempat boling tersebut.

Kasut longgar, hai kecik sangat kaki Anem. Hehe. Permainan dimulakan. Berat juga ya bola boling tu. Rupanya baru tahu bola boling ada saiz berbeza. Dan kena pakai kasut yang khas. Erm…Memanglah Anem dapat rasa jadi Shalin Zulkifli hari itu (fefeling) walaupun banyak lorong ke’longkang’an. Ops.

Akak Anem, Fizah aka Iza tue, nampak tenangnya, tapi selalu strike.. Hehe. Best betul tengok. Baru 1st time dah gitu. Anem walaupun baling ntah pape, ada jugalah pin yang sudi menjatuhkan dirinya dengan rela. Anem memang guna bola nombor 8 ngan 9 saja, ringan beb. Si Ayie, kawan Erin tue, jadi juara, menang nampak dah keterbiasaannya memegang bola yang berlubang-lubang itu.

Semuanya asyik bersorak bagai apabila ada yang strike ataupun masuk longkang sepenuhnya. Memang dapat melepaskan tekanan, bersukan dan berkumpul sebegini. Indah.

Tiba-tiba tempat tu jadi gamat, apabila Dak Eyin mengambil tempat. Semua gara-gara bola boling tu telah membuat ‘reverse’ dengan membawa diri ke belakang. Tak pasal-pasal semua mula mengusik Eyin. Adeh. Tapi tak lama kemudian, keadaan menjadi lebih gamat apabila Ani pula terlepas bola ke belakang, dengan jarak yang lebih jauh. Malu dia. Alala, comel je bola tu bawa diri dia ke belakang tau.

Anem pula tak pasal-pasal telekat aura bola kebelakang lepas tu. Tapi bola tu dah malas agaknya nak pergi jauh, setempat saja dia jatuh. Tetaplah ke belakang tapinya. Sesungguhnya ia adalah pengalaman yang cukup malah sangat menyeronokkan. Kemudian itu kami semua ber’shopping’. Kak Iza jalan-jalan dengan Anem, membelibarang. Terngiang-ngiang lagi kata-kata Eyin pada hari tersebut, “lepas ni,mesti korang gian nak main boling lagi”. Er... Teringin pun memang ada lagi, Eyin.





8 yang menasihati:

  1. hee..besh2..rase mcm maen 'golek buoh nyior' ms kecik2 dulu..adeh..bile lg r dpt men bowling...huhu..

    ReplyDelete
  2. huhu...jika boling dapat okeykan kite balik..nak gak men..

    ReplyDelete
  3. apabila Ani pula terlepas bola ke belakang, dengan jarak yang lebih jauh.Malu dia. Alala,comel je bola tu bawa diri dia ke belakang taw…=p.


    anem...ape ni i malu tau..huhuhuuh

    ReplyDelete
  4. alal..guwo2 jer yang

    ReplyDelete
  5. waaa..byk awk tulis kn...emmmade bakat...knp x wat novel...msti ade smbutan...sdeh je sy bce(sket je)...dsyat awk kn...pndai main boling..?

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah sudi gak awak bce..eheh..=)

    erm,skit2 je nulis je wak..main2 je ni..btw thanks taw sudi jenguk=p

    boling,leh la setakat masuk longkang=p

    ReplyDelete
  7. sweet memery...even dh bce byk kali pon masih lgi mmpu tersenyummm
    :)

    ReplyDelete
  8. kan...
    kenangan terindah
    nak ulg lik pun..
    susa tu..huuhu

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.





Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top