Cerewet memilih .


Entri ini adalah notes for myself.


"Eh, apasal tak kerja lagi? Ni mesti memilih sangat ni, sekarang susah owh nak cari kerja,"

"Tak percaya la single, ni memilih sangat kot ni"

"eh, cerewetnya, makan pun nak memilih sangat!"


Pilih jangan tak pilih, NEM.

Dalam hidup ini, pilihan ditentukan sendiri .
Sama ada kita memang mengada atau kita ni berprinsip orangnya- terpulanglah.

Tapi jika boleh jangan keterlaluan, islam pun menyuruh kita
memilih yang maaruf tapi tidaklah sehingga memudaratkan orang lain, bukan?

belajar - Wasatiyah!
hidup ini sekejap saja, nak belajar bersyukur, nak mencuba,
nak beribadah, time ni lah. takde the other time dah.

Sedangkan memilih jodoh dan sahabat pun ada kriteria, kan?

Pepun sememangnya kta WAJIB pilih supaya tak salah langkah.
Perlu pandai membezakan, kita ada aqal weh.
Tapi jangan over sudeh!^^

Semua orang nak yang terbaik, tapi kadangkala peluang tu tak datang selalu TAU.
urmmm..

p/s; diri, selalulah solat istikharah - supaya tak buntu dan membuntukan.

_______________________

Firman Allah Ta‘ala:

Tafsirnya: “Sesungguhnya orang-orang yang bertaqwa, apabila mereka disentuh oleh suatu imbasan hasutan dari syaitan, mereka ingat (kepada ajaran Allah), maka (dengan itu) mereka nampak (jalan yang benar).”

(Surah Al-A‘raf, ayat 201)

_______________________


14 yang menasihati:

  1. Xleh buat sebenarnya tajuk camni..pelawat2 akan cpt rasa lapar nanti.. lainla awk hidang bagi kiteorang makan.. xpe :D

    ReplyDelete
  2. ihik.

    salam..maaflah, sengaje wak.
    opsss.. lalala^_^

    ReplyDelete
  3. huhuhu...
    ermm
    tk slaah kn jadi cerewet

    ReplyDelete
  4. kita mamang cuba cari yang terbaik kan neem?
    hehehe biasa lah tu mulut orang...
    k.erin salu nyer abaikan jer..apa orang kata

    kita jer tau
    dan sbenarnyer..

    ReplyDelete
  5. btol3..
    tp kadang2 wat istikharah pon still xdpt jwpn..
    hmmm

    ReplyDelete
  6. haha sokong assiddiq!! lapa tau tgk pic kat entry ni huhu

    tp btul anem..jgn pdulikn sgt ckp org..pilihan d tgn kite..msti la kne plih btul2 sbb kite yg akn idup ngan pilihan kite 2 nnti. kne la plih keje yg sesuai ngan kite sbb yg nk keje 2 kite bkn org yg ckp 2 knkn?

    nnti ble x memilih..main blasah je pe yg dtg..kite x hepy ngan bnde 2 kite xnk bnde 2 lg..org ckp kite ni x pkir msk2 sblum wat pilihan lak..

    klu nk dgr ckp org ni mmg smpi ble pn x abis knkn?

    so..amik la mse pnjg mne pn..yg pnting anem hepy ngan pilihan anem:)

    ReplyDelete
  7. Salam:

    tengku_fir21:
    itulah, jika utk kebaikan.
    ok je:)


    eRiNsZ :
    erm, insyaallah akak.
    tenkiu:)

    Nazmi:
    alolo. sabar, insyaallah dpt:)

    aisha:

    eheh. sedap? alolo. lapo ea. jgn tgok gmbo tu;p. erm, betul juga, ade benarnya, insyaallah anem akan buta yg terbaik.
    tenkiu ea, sha:)

    ReplyDelete
  8. Anonymous8:21 PM

    Salam..Betul...kita berhak memilih...tetapi jangan terlalu memilih ..hehe...Beli ikan di pasar pun kita pilih...tq


    -Ana Muslimah-

    ReplyDelete
  9. wah blm bisa kasih komen apa-apa... takut salah... salam kenal ajja dulu gpp kan?!??!

    ReplyDelete
  10. Salam Ana muslimah, yerp. kita cuma mau berhati-hati:)

    genial, ya gpp, makasih mampi ke blogku, salam kenal ya:)

    ReplyDelete
  11. ha tgk? bila masuk sini lapar.. hehe

    ReplyDelete
  12. ekeke.
    sile makan;p

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.





Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top