Diguna , Dibuli .




Diakui, Anem kurang tertarik dengan entri
panjang dalam b. Inggeris. Tapi berkunjung ke blog seorang saudara seagaama baru ini, mengubah cara.

____________

Dapat di simpulkan disini :
Posting panjang + b.i + Kawan itu = what I have got.

Memetik ayat beliau dalam jurnalnya :

*Jangan sesekali membenarkan orang paksa kamu buat sesuatu yang kamu tak mampu. (Don't ever let people force you to do something you can't do. )

*Kamu adalah kamu, kamu kena sedar itu. Takpe, jika orang lain tak.
Tetapkan matlamatkan kamu, perbaiki kelemahan kamu.
(You are you, and you need to realize that. It’s ok if THEY don't.
Determine your strength, and improvise your flaws.
)

_______________

Untuk berbicara tentang selain dari di atas- opss Anem tak suka
berbicara panjang tentang apa yang Anem kurang Pandai.

Sehingga kini, satu saja Anem boleh katakan,
"Izinkan beliau berjuang, semoga semuanya akan menjadi lebih baik."

InsyaALLAH.
Full stop.

p/s : Beliau yang Anem maksudkan di atas adalah Yunalis Zarai .[Blog ni dah berpindah pun]
___________
Firman Allah yang bermaksud: "Sesungguhnya pada diri Rasulullah itu sebaik-baik teladan bagi kamu (untuk diikuti) iaitu bagi orang yang mengharapkan (keredhaan) Allah dan (kemuliaan hidup) di akhirat dan orang yang banyak mengingati Allah".(surah al-Ahzab ayat 21)


11 yang menasihati:

  1. erm.. erm..
    kalau artikel tu sedap dan menarik, mesti kita baca habis, tak kiralah bahasa apa skalipun. janji paham.. hihihi..

    ReplyDelete
  2. TAHU takpe, sebab tak rugi punya:)

    ReplyDelete
  3. if content menarik..xkira ape bhasa pon kite akan ttarik juga insyaALLAH...hehe

    nway, 1st time msuk blog anem ni..wat diri ini tpikir akan dosa yg menimbun ni....sgt menyentuh kalbu itu lagu..

    weee~

    n_n

    ReplyDelete
  4. btul2...
    jgn biarkn org gunakan kite sama ada secara rela atau tidk

    ReplyDelete
  5. betul2...di samping dpt input yg baik,leh tmbh vocab english tu...hehehe

    ReplyDelete
  6. salam ziarah
    thanks singgahj di blog sy..
    sudi2kan kesana selalu...

    izinkan sy pinjam ayat di aentry nie buat renungan sy yerk..tq =)

    ReplyDelete
  7. Salam..
    thanks berkunjung blog saya k...
    sweet of ya...

    bout n3 panjang, kalau content menarik and cara penyampaian yg mudah mayb no prob..

    ReplyDelete
  8. thanz tanslate kurang2 dpt gak onfo berguna..smoga ada mntfaat utk smua..insyaallah..

    ReplyDelete
  9. xsemua org suke tulis pendek2

    tetapi xsemua org pndai mngubah ayt bg owg suke bce artikel die..

    tp xramai owg y pndaimngubah ayt tp isi dlm tu brmanfaat..

    jd trime la semua owg seadanya..

    xsuke bce xpyh bce..
    kn sng kn kn =P

    ReplyDelete
  10. Salam.

    *kebykn yg komen adalah intro entri ea? - maaf tersilap kata.:(


    eKyN: pe yg penting? content3. * wink2.

    tengku_fir21: betul. kena ade pendirian :)

    ZihNuN FaTiN : tahu dakpe :)

    eiza in the house.. boleh sje, terima kasih kembali:)

    cinta dalam hati.. terima kasih kembali:)

    LotsOfLove-Pearls salam. yerp :)

    imheppie insyaallah. tenkiu.:)

    criestz alolo. itu pndprt dri akk je,dik:)

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.





Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top