Turut sedih sama

klik gambar untuk lihat :)

“(Sebenarnya) apa yang ada pada kamu akan habis dan hilang lenyap dan apa yang ada di sisi Allah tetap kekal dan sesungguhnya Kami membalas orang sabar dengan memberikan pahala lebih baik dari apa yang mereka kerjakan.”
(Surah An-Nahl, ayat 96)

Tatakala membicarakan tentang insan lain putus hubungan, Anem mendengar sambil menyimpulkan artis, atau tidak, siapa pun, pasti ALLAH duga juga. Cuma usaha berbaik, cara kesudahannya manusia juga yang pilih, atas izinNya.

Mengenali insan ini seawal usia 12 tahun (kini umur Anem 22 tahun), dengan sokongan Anem yang tak pernah putus pada insan ini, dan balasan email, surat dan panggilan telefon dari pengurus peribadinya, membuatkan hati terus meleka tuntuk tidak beralih arah.

Bila manapun insan lain menyatakan si dia ini kekampungan, mengkritik cara beliau, kemesraan beliau dengan rakan-rakan lain, Anem terusan menghulur doa dan pengharapan bahawa beliau mampu kuat.

Anem juga teringin melihat beliau bertudung litup (mana tahu kan..), insyaallah, menyelusuri jalan dakwah, berjalan lebih lurus satu hari nanti, kerana beliau sudah Anem anggap macam "kakak" sendiri, insyaallah, Anem doakan yang terbaik untuk beliau-Dunia dan akhirat. . Amin..

Siti Nordiana Alias, kamu tetap paling comel dihatiku.

Sedih.

Akak,
tabahlah, walau Cintamu Hanya Sandaran.

p/s: Anem sedih sebab berita ini ; DI SINI.


17 yang menasihati:

  1. assalammualaikum

    doa akak pun mengiringi doa aneem sama ya...amin

    ReplyDelete
  2. wuu..xbeshla...dorg dahla sama chantek sama padan...lgpun kan da ada baby...cian dia

    ReplyDelete
  3. kita hanya mampu merancang.
    mungkin itu yg terbaik :)

    ReplyDelete
  4. doakan kengkawan jg ye!

    ReplyDelete
  5. susah la skrg..bkn artis je,senang2 bercerai berai.masyarakat kte pun da ramai mcm ni.. nk di kata kn xde jodoh time mula2 kawin dia kata dah jdoh dia.x lama bercerai lak..

    ReplyDelete
  6. huhu
    bt mcmner ader sewsuatu yang indah disebaliknya
    selamat hari raya aidil fitri maaf zahir dan batin

    ReplyDelete
  7. sedih jugak tahu pasal nie...
    nak wat camne..
    diorang je tahu ape yg sebenarnyer berlaku...
    tambah2 pula faizal tu seorang pemarah.. suke membebel..
    nana pula seorang pendiam...
    doakan yg terbaik utk nana

    ReplyDelete
  8. semoga akak anem twus tabah jalani idup dia ey..mane tau dia akn jmpe sowg yg lbh bek suatu ari nnti..=)

    ReplyDelete
  9. itulah kehidupan...

    ReplyDelete
  10. selesai sahaja hujan petir ini, doakan saja pelangi muncul ye..=)

    ReplyDelete
  11. terkilan juga walaupun bukan peminat..

    ReplyDelete
  12. eh! dorang cerai da ke?? bila?? huhu

    ReplyDelete
  13. salam.

    a kl citizen
    alaikummussalam cikgu.
    terima kasih.

    imHepPie
    huhu. thu dakpe dik.cian rayyan.

    sI tEDI
    yerp, munmkin.

    meo188
    thnks meo.

    lanz_evo7
    doakan yg baik2 je la ea.

    tengku_fir21
    mungkin fir.

    SCHAKEYRA
    huhu.

    cinta lea ixora
    same2 la kite,akak:)

    izaFiza
    amin.utk akk jugak:)

    miss izan
    kehidupan yg satu.

    Hafiz Hamid
    insyaallah.

    kakna
    tq, akak

    chipsmore
    bru ni:(

    genial
    yerp.

    ReplyDelete
  14. nuar terbaca berita perpisahan ni pun terkuzut...sbb dowang kapel yg cool takde kontroversi tp hanya Allah yg tahu apa yg mereka berdepan...doa yg terbaik tuk kedua2nya =)

    ReplyDelete
  15. insyaallah, amin ..
    ;)

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.





Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top