Malaysia bersyukurlah..

LEARN how to be grateful.
Things happen for a reason.
_________________

Gempa Bumi Di Padang Indonesia :
Padang Eathquake 2009




Lagi berita:KOSMO


_________________________

American Samoa tsunami : Tsunami di Samoa




THE NEWS : HERE

_______________

namun..

MALAM SEMALAM (30.9.09) , DI TERENGGANU, MALAYSIA:
BULAN DIKELILIKINGI PELANGI, PERASAN TAK ADA APA DI GAMBAR ITU? SUBHANALLAH.



LAGI GAMBAR: CANTIK


“Sesungguhnya Allah tidak berbuat zalim kepada manusia sedikit pun
tetapi manusia itulah yang berbuat zalim kepada diri mereka sendiri.”
(Surah Yunus, ayat 44)


May Allah Subhanahu wa Ta'ala forgive us for our mistakes and may He guide us to and keep us on the Right Path.
Wallahua'lam.


18 yang menasihati:

  1. cik arnab, sy rase sedih dan insaf.

    ReplyDelete
  2. meo188

    mcik meo, itulah.. sebak dan takjub tengokk

    ReplyDelete
  3. minta di jauhkan kepada kita semuanya...

    ReplyDelete
  4. sI tEDI
    insyaallah, cik tedi. kita doa sama2:)

    ReplyDelete
  5. tumpang sedih utk jiran2 kita...geografinya kita mgkn selamat tp kalau tuhan dah kata akan terjadi tetap terjadi...takot...brrr =(

    ReplyDelete
  6. Blog Anuar Kamaruddin™

    kasihankan.. mari kita sama2 mendoakan mereka dan bantu mna termampu.. huhu. sedih.

    ReplyDelete
  7. hmm..gempa bumi lg.. nsb bek malaysia alami gegaran je..
    tp maybe tu utk peringatan pade kite sume...
    psl bulan ade pelangi tu mmg terkejut... subhanallah... mmg pelik

    ReplyDelete
  8. bumi dah bosan dgn manusia yang semakin jauh dgn Tuhan.

    ReplyDelete
  9. Salam..
    selalu jugak tertanya2 kenapa negara jiran kita sentiasa terpilih utk mendapat ujian berat dari Tuhan... ... tapi segera sedar! Tuhan tetap dgn ketentuannya. Nikmat kesenangan juga adalah ujian.Itu antara hal yg paling rumit utk kita jawab bila di soal di depan Tuhan nanti...

    Ya! Malaysia... bersyukurlah sentiasa. jgn sampai segala kenikmatan di tarik balik...

    ReplyDelete
  10. aien rs sedih n syukur

    ReplyDelete
  11. Bila bencana alam dtg,semua org kena.org alim,org jahil,org soleh,org fasik,semua akan kena.Sebab?
    tak buat amar makruf nahi mungkar.
    mungkin nasib Malaysia sbgai jiran pas ni?Nauzubillah.Mohon dijauhkan...

    ReplyDelete
  12. turut berduka cita sedalam-dalamnya tuk korban gempa sumatera :( semoga kita semua dikuatkan akan cobaan ini :(

    ngomong2, ganti baju nii aneem :) mangstabs!!!!

    ReplyDelete
  13. salam anem..
    mmg cntik...sayangnye xde cam utk snap suasana yg indah itu..=)

    ReplyDelete
  14. Salam.

    cinta lea ixora
    betul kaklea, sebagai peringatan buat kita.
    erm, yg bulan tu memang indah:)

    alvin takda rumah harga 8juta story
    itu bumi muntahkan semua.

    chimera
    yerp, nikmat juga ujian. y penting harus segera bersyukur dan besederhana:)

    aien~s corner
    erm, kan ain kan..

    iqbalsyarie
    insyaallah, smeoga dijauhkan:)

    genial
    ya, genial. semoga kita sama2 kuat.
    opss... terima kasih ya, kamu:)

    izaFiza
    salam akak, itulah pasal tu..
    alolo. dakpe.. insyaallah ada ruang lebih baik nanti.:)

    ReplyDelete
  15. assalammualaikum

    arnamee
    doa je kita panjatkan...
    semoga kita semua Allah lindungi dari bala bencana serta malapetaka

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum akk..

    a kl citizen

    insyaallah, kita sama-sama doa.

    ReplyDelete
  17. dOniA AkhEr zAmAn. . .AduYei~ . . . bErtApE BesAr kEkuAsAAn NYA . .. hnYe ngn cekeLip mAte aJE cemUa mUsnAh . ..

    ReplyDelete
  18. minTanG_teLip2

    ituah dik sayam, ALLAH maha berkuasa.
    semoga kita semua insaf :)

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.





Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top