PENGANTIN MENINGGAL DUNIA


Sungguh sedih, baru 4 jam nikah, suaminya telah pergi tinggalkan dunia yang fana kerana kemalangan jalan raya. Inalillahwainailaihirojiu'nnn... - KLIK sini untuk beritanya- http://bit.ly/91c7cp

 Al-fatihah. Jika Anem, bagaimanalah menjadi pengantin perempuan itu. Nauzubillah. Semoga dikuatkan iman dan dipermudahkan beliau, ya ALLAH.

 "Jangan dipinta kecilkan ujian yang menimpa, tetapi pintalah dibesarkan iman untuk menghadapinya !"


p/s; sedih menusuk-nusuk...





35 yang menasihati:

  1. Yg hidup pasti kan mati cuma masa dan keadaannya saja yg kita tidak tahu. org kampung kamezaim tu..

    ReplyDelete
  2. takziah n alfatihah...tu je mmpu i ucapkan...tk cre

    ReplyDelete
  3. arnamee..
    Allah lebih menyayangi dia,
    da ketentuan Nye..kesedihan akan tetap menyelubungi keluarga nye.

    ReplyDelete
  4. tgk gk brita tu tdi sian sgt..hmmm al fatihah

    ReplyDelete
  5. jodoh 4 hari. sedihnye.. allah maha pengasih~~

    ReplyDelete
  6. erm.. moga bertemu di syurga nanti :)

    ReplyDelete
  7. Salam...

    Allah akan menggantikan yang lebih baik untuk pengantin perempuan tu

    ReplyDelete
  8. Inalillahwainailaihirojiu'nnn..
    Sama-sama kita hadiahkan Alfatihah kpd arwah.Alfatihah..

    ReplyDelete
  9. Innalillahhiwainnailaihiraji'un..

    Moga pengantin perempuan tu terus kuat dan tabah..aamin

    ReplyDelete
  10. alfatihah kpd mereka

    ReplyDelete
  11. jodoh dan ajal di tangan tuhankan

    ReplyDelete
  12. sdih btol..
    kalo zayani la..huhu T__T

    ReplyDelete
  13. salam...tulah kata orang kalau dah ajal datang menjemput tak kira apa keadaan sekali pun...tapi mmg kesian dengan pengantin perempuan inai kat jari masih merah lagi..harap banyakkan bersabar semuanya dugaan...

    ReplyDelete
  14. sudah jelas lg terang, riwayat kita pasti tamat juga tanpa sebarang warning. hanya Allah yg tahu, malah ajal kita sudah pon ditetapkan sejak azali. manusia yg asal dari serata dunia pasti akan meneruskan perjalanan di satu tempat yg sama juga nnti, maka apakah bekalan kia utk ke sana?

    Di dalam As Shahih diriwayatkan dari Abu Hurairah Radhiyallahu’anhu bahawa Rasulullah SAW bersabda :

    “Apabila seorang anak Adam meninggal, maka akan terputus amalannya kecuali tiga perkara : shadaqoh jariyah, atau ilmu yang bermanfaat, atau anak soleh yang mendoakan kepadanya"

    -sama sama berpesan :-)

    ReplyDelete
  15. salam...

    al-fatihah...juga terasa...

    ReplyDelete
  16. agree wif abd razak..
    ade jodoh yg lebih baik utk pmpuan itu..
    kite x taw apa yg DIA peruntukkan utk kita

    ReplyDelete
  17. Hmmm.. Smoga dia tabah dn kuat laa.. Allah tak uji dgn dugaan yg hambaNya tak kuat utk tempuhi.. ;)

    ReplyDelete
  18. mmg menyayat hati berita ni...berat mata memandang, berat lagi bahu memikul...huhu

    ReplyDelete
  19. salam. arwah pengantin lelaki junior abg sy. Walo xknal, rasa hiba sgt2 bile dgr berita ni. Semoga Allah limpahkn rahmat keatas roh mereka dan ketabahan kpd pengantin perempuan.

    Innnalillah

    ReplyDelete
  20. sedeyh gilew...

    takziah n alfatihah..

    ReplyDelete
  21. diam-diam ubi1:18 AM

    al fatihah..smga rohnya dcucuri rahmat & dtempatkan dkalangan org yg beriman..

    ReplyDelete
  22. ya Allah....

    Allah pilih dia sebab Allah tau dia mampu hadapi..

    tapi sungguh, kalau cik iz (na'uzubillah), xtau lah...

    berat sunggu dugaan itu..

    moga dipermudahkan saudara kita tu..

    ReplyDelete
  23. salam kak armanee..

    al-fatehah untuk si dia..

    ReplyDelete
  24. ya Allah..ade hikmah mungkin..

    ReplyDelete
  25. sayu kn rce...
    moga mereka tabah~

    ReplyDelete
  26. salam anem...
    pernah dengar tak?kisah sahabat yg baru sahaja kahwin lalu sampai seruan jihad!Sahabat itu tak sempat mandi junub,(1st night)lalu dia gugur di medan syahid...betapa sayu si isteri menerima berita kematian suami yg tak sampai sehari dinikahi gugur sebagai pejuang..

    semoga si mati itu ditempatkan di dalam kalangan org-org yg syahid dalm usaha menyempurnakan separuh agamanya kerana dalam sabda Baginda;separuh urusan agama itu terdapat melalui perkahwinan~

    ReplyDelete
  27. assalammualaikum aneem

    kita boleh tolong mendoakan untuk keluarga dan isteri aruah, agar diberi ketabahan dan kekuatan.
    dan moga aruah bertiga ditempatkan dalam golongan orang2 soleh

    ReplyDelete
  28. alftihan tuk klurga si mati...
    btw dah click smsung

    ReplyDelete
  29. sangat menyedihkan yaa...
    bagaimana jika itu kita yg alami..
    sanggupkah kita mengahdapinya..
    moga saja ada ketabahan yg luar biasa ya

    ReplyDelete
  30. semua,

    insyaallah semua, al-fatihah untuk beliau kan, semoga ditempatkan di kalangan yang beriman, amin. smoga yang di sana syahid kerana menunaikan amanah ALLAH .:)

    p/s: terima kasih smua sudi berkongsi pandangan:)

    ReplyDelete
  31. segala perjalanan hidup ini dah ditulis olehnya....

    ReplyDelete
  32. persoalan yg sama bermain dibenak iva...gi mana agaknya perasaan iva..mungkin ar..terkejut sudah tentu...tapi lebih kepada reda...ade hikmah disebaliknya..aminn....

    ReplyDelete
  33. kan iva, pastinya, semoga tabahlah beliau..:)

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.





Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top