Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

Lensa saya elok lagi, spek saja yang rosak.



Ini entri dah tersimpan seminggu. Tanpa edit pun,terus post. Jadi, ada benda yang dah settle (selesai) tapi tetap tertulis. Sila lihat konklusi (penutup) entri, untuk tahu apa yang dah settle itu . Sekian, dari budak yang baru sihat, alhamdulillah .
.................

Rasa nak hentak kepala sendiri bila pening memuncak. Ada kawan kata tu tanda nak migrain, ada yang kata mungkin awal penyakit darah tinggi mak nak diturunkan kat anak sulong dia. Itu mereka kata, kita kata ,kita punya suka. Dasar degil anak remaja. Dah makin paracetamol - nanti oklah. Lepas tu tidur awal, selalu pukul 5 pagi, kali ni pukul 2 pagi. Sekurangnya subuh taklah bergajah nanti. Kepeningan tu disebabkan spek rosak - orang gelarkan rosak parah  tu, sebagai patah .

Kalau kamu selesa bermata kucing biru hijau , atau sudah kaya berlaser RM3000, pasti kamu tidak terkesan dengan batang spek yang terkulai layu di tasik madu. Tapi memandang diri ni besederhana dengan duit cukup topap saja lepasnya, dan berkuasa sehingga 800 kedua belah mata, bayangkan , nak pergi bilik sendiri pun, terlepas ke tandas. (Oh ! Ini tipu ).  Tapi parah juga bila mahu baca buku sampai mahu tembus kertas satu persatu. Tidak, Anem tak mampu pura-pura dengan membulatkan mata. Spek harus dibetulkan segera - kelak. Sabar ya ainun . Lensa pula masih elok. Hari tu tercabut kejap, dah memang kita ni ganeh , ala-ala boyish Amber FX  tak berapa nak jadi . Jadi kalau lensa tu tiba-tiba tak mampu nak fokus, sila marah tangan sendiri ya.

Cakap bab ni pula, mahu ada yang sergah-marah bila Anem boleh kata Anem suka dua tiga cara si pemula tu. Dia sampaikan lain, namun cara dia yang extremist honest itu,yang buat ramai hati membungkam kelabu.  Mungkin, kerana ada sedikit katanya beri kesan pada pembaca yang tak faham isi dalam, bila membaca gunakan apa yang tak difahami pergi hentam cikchantek balik dengan niat balas dendam - itu saja refleks yang tak ok. Kasihan juga , bertabahlah ya. Sedia maklum, semua orang ada haters dan likers, jadi yang baik jadikan tauladan. Jika rasa perlu perubahan, mari usaha dan doa-doakan.

Anem tak nafikan kata-katanya bila Anem merujuk antara entri sepanjang zaman anem yang popular adalah : cara popularkan blog dan buat duit dengan blog :- tapi cerminan sakti balik pada diri kerana ia juga yang menyebabkan blog Anem sentiasa ada orang jenguk. Walaupun dua puluh orang satu hari. Anem suka. Berbaloi lah,dari takde.Hakikat pada isu orang kebanyakan. Cuma, bila kamu rasa ada ilmu mahu beri, nasihat mahu kasi, sila jangan segan, buat kerana Tuhan. Cuma jalan kita saja yang mungkin berlainan.


Cukup lah .Nak beritahu tu ja. Spek patah dan kamera semi-dslr KODAK DX6490 Anem ok lagi. Dan nak share jugak, Adik Anem yang sangat berseni ,yang merajuk dengan kakaknya ni, dah mula menawar senyum kembali, jujur Anem kata , Anem memang gembira tatkala ni. Alhamdulillah . Semoga hidup kamu lebih diberkati, dik, insyaallah.
.................
Yang dah settle, Anem dah betulkan spek, jadi pening ni berbaki mungkin sebab cuaca sekarang. Jazakallah untuk yang sudi mendoakan dan bertanya khabar. Dan lagi, kes tercatat dalam entri ni pun dah selesai dah antara dua pihak blogger tu. Cuma isu besarnya teguran bab agama .Untuk semua, walaupun lama tak update blog, just Anem nak cakap terima kasih sudi jenguk blog ni. 
September 2009, Anem pernah buat video ucapan raya : silap besar rakam depan tempat tak sepatutnya, esok lusa jugak Anem delete. Malu . *Diorang bukan takat tengok kita cakap apa,tapi lebih dari tu, detail beb. ( ini entri video yang dah terpadam ,lihat komen ja ya)
Nota : Anem dah muat turun foto-foto baru yang Anem snap di Flickr - [klik sini -jika mahu kutuk]. #Okbai, Wassalam.

10 yang menasihati

  1. diam-diam ubi9:24 PM

    biasa time tido spek letak kt sblh..bile pas bangun tbe2 spek ilang..rupe2nyer ada kt bwh bdn..ish2..

    ReplyDelete
  2. @diam-diam ubi Haha. itu normal. selalu berlaku jugak :)

    ReplyDelete
  3. wah, dh berbaik blik dgn adik../.

    sweet

    ReplyDelete
  4. wah...banyak picture2 yg chantek2..good2..
    actually, kite ni just tgh blog walking...
    u've got a nice blog here..=)
    salam ziarah...

    ReplyDelete
  5. salam singgah.. :)

    nice blog~

    ReplyDelete
  6. @meow, Alhamdulillah :)

    @teenagerhousemaid, Thankssudi berkunjung sini. Biasa-biasa saja,awak:)

    @eezance, salam.thanks :)

    ReplyDelete
  7. hee,,, nsb bek spek sy plastik. tp merata jgk cari pagi2. hee :D

    ReplyDelete
  8. @zEri sAfEerA Hehe. kan, itulah kesan kerabunan .jaga mata leklok:)

    ReplyDelete
  9. wow. cntik blog akak.
    nice entry too ;)

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top