Kawan Sebelah


Kawan rapat yang tiap-tiap hari jumpa, tidak kira kawan sekelas, kawan sekerja, sekolej, sebilik atau seklik , kiranya ada selalu di sebelah kita. Sahabat yang akrab menyayangi Anem memang sentiasa ada, syukur kepadaNYA. Tapi semua dah jauh dimata. Yang tinggal hanya ingatan dalam jiwa raga. Namun yang boleh lepak sama , duduk sebelah, kutuk-jujur-maki-sedih-ketawa depan mata, dah lama Anem tak berpunya.

Namun lewat hari-hari lalu, Tuhan telah pinjamkan Anem dia. Dia jujur dengan caranya. Awal-awal kenal langsung tiada jurang yang jauh walaupun jarak umur kami setahun kiranya. Baru kenal saja, kami sudah berkongsi banyak cerita yang sama. Sama-sama sulong yang dewasa, gila-gila, suka bicara dalam hilai tawa, dan dalam kepala banyak sungguh idea. Dia memberi ruang dalam jiwa untuk berfikir sesuatu sebelum melakukan semuanya, mengenali beliau, membuatkan bukan saja Anem semakin tersedar tanggungjawab seorang akak kepada seorang adik, malah lebih daripada itu, secara jujurnya membuat Anem rasa lebih menghargai sesiapa di sekitar Anem adanya.

Selepas ini, walaupun dia pergi mengejar cita-citanya sendiri, secara peribadi Anem berharap satu hari nanti, kami dapat bekerjasama lagi.

Kepada Faridah Sarudin yang menawan , terima kasih untuk kamu. Terima kasih kerana sudi melayani karenah Anem yang serabai itu. Semoga ukhwah ini akan terus berpanjangan, insyaallah . Semoga kuat lalui semua dugaan hati, dan dapat membuat keputusan yang paling serasi .Tiada apa yang dapat Anem layangkan.Hanya doa demi doa semoga kamu dipermudahkan dunia akhirat, amin. <3

_____

@arnamee : "Esok nak pakai baju apa?" - missing this daily quotes :p



4 yang menasihati:

  1. sahabat yg sejati setia di hati. hehe :D

    ReplyDelete
  2. kawan sng d cari, SAHABAT jarang2 d temui~ =)

    ReplyDelete
  3. dpt rasai ape y kak aneem rasai itu...:(

    ReplyDelete
  4. @senydream : Wah..terima kasih dik ;D

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.





Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top