Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

KSMY , Yuna di AIM 18 & Birthday Yang Ke 25


Entri ini agak panjang . Ulasan sendiri tentang kemenangan Yuna di AIM 18 baru ni, tentang di awal kemunculan (sejarah bermulanya) KSMY [ Kipas Susah Mati Yuna - Yuna's die hard fan : superyunnies] & hari lahir cik Alis kita ni.

*Update : Lagu apa yang Yuna bawa semasa persembahan di AIM 18 tu ? lagu yuna Nyanyi masa AIM adalah MEMO (video nya ada bawah ni, urm : yang sweet ada qi tu ] dan gelora jiwa .


Anugerah Kembara : Yuna memang layak


Memperjuangkan muzik Malaysia ke antarabangsa, membawa nama Malaysia ke seluruh dunia. Dengan penat lelah dan kesanggupannya berjuang demi minat , cita-cita dan kerjaya , Yuna mampu menggapai impian, yang hanya cuma impian bagi sesetengah insan. Malahan dia membuktikan pada semua remaja dan masyarakat umumnya , semua orang boleh menjadi sesuatu jika terus berusaha dengan tidak mengenal erti putus asa. Dengan berdikari , tinggal jauh di negara asing yang berbeza budaya berbanding di tanah air sendiri, Yuna sememangnya sudah berjaya membuktikan dia bersungguh dalam berjuang dengan apa yang dia percaya . Tahniah.


*Lepas AIM 18 - Dua lagu yuna akan terlibat dalam separuh akhir muzik-muzik 26 pula. [ Penakut dan Gadis Semasa ] . Insyaallah ada rezeki, akan ke AJL 26 pula . :)

Penakut - Lagu terbaik AIM 18 cetus kontroversi ?






Juri AIM 18 ada banyak pilihan tatkala mahu memilih lagu terbaik.Samada pemenang lagu Pop terbaik [ Sedetik lebih ], Lagu Nasyid Terbaik [Pedoman] , Lagu Inggeris Terbaik [Got To Go] , lagu Pop Etnik terbaik [Joget Tak Senang Hati], atau Lagu Rock Terbaik [Pelita] , mahupun memilihnya melalui pemenang vokal terbaik. Iaitu bagi kategori lelaki [ Sedetik Lebih ] Anuar Zain. Atau lagu pemenang vokal wanita [ Penakut ] oleh Yuna. Dan ramai menjangkakan Sedetik Lebih bagi kategori pemenang lagu pop terbaik bakal mengunggulinya [kerana telah menewaskan lagu penakut dalam kategori tersebut ]. Pelbagai andaian yang wujud, namun juri pula memilih yang terbaik mengikut kriteria tertentu secara KESELURUHANNYA dan tak semestinya ia popular. Apapun itu semua keputusan pihak AIM. Sememangnya rezeki berpihak kepada Yuna. Rezeki datangnya dari tuhan. Untuk Yuna, sekalung tahniah.

*Lagu ni memang COOL. Tentang cinta masa kini. MERDU . Best bila dapat Sing along lagu ni dengan Yuna dalam sesuatu persembahan .


Vokal terbaik wanita ?

Ada dua lagu Yuna dalam kategori ni. Merdu, gemersik dan bersahaja suaranya. Namun siapa sangka, tuah dan rezeki sangat menyebelahi beliau malam itu. Lagu gelora jiwa nyanyiannya tewas kepada lagu penakut menerusi kategori pemenang vokal wanita .

KSMY Yuna sebut tu , siapa ya ?

Tak perlu jauh, cukup kalau secara peribadi Anem flashback balik bermulanya KSMY [ Kipas Susah Mati Yuna ]. [ Boleh baca coretan lama di blog anem lagi satu tentang ksmy ni: arnamee dot com ].


Sejarah KSMY dimulakan dengan perkenalan di Facebook YUNA yang pada waktu itu lagu DAN SEBENARNYA , BELUM pun masuk juara lagu. Kami suka lepak-lepak di wall Yuna, yang sangat rajin memberi feedback ketika itu. Aliem [founder/ super admin] dengan Fika si kecil yang sememangnya rapat macam adik beradik, mereka berkenalan pula dengan Teyra [pencipta lagu tema untuk KSMY yang best itu] , kemudian wujudnya tegur-menegur antara Shahnas yang kacak, Kira yang comel dan Hafiz yang baik , lantas di sibukkan dengan kehadiran Anem Arnamee, LAHIRNYA lah kipas susah mati yuna - komuniti peminat kecil yang punya nama versi bahasa melayu yang agak comel [ ini Aliem punya idea ]. kemudian , ramai sahabat kesayangan kami muncul , iaitu seperti Adi Putri yang putih menawan , Nadia Zamri , Iya (Dari Singapura), Zee, Amel, Saiful , Zaiti, Hafiza dan Jia si cantik.

Diserikan lagi dengan kehadiran Emy yang manis , Iron dan kini diperkuatkan lagi dengan gadis comel yang juga mempunyai bakat tersendiri iaitu eera [ azeera rais ] .

*Mungkin akan berlaku penambahan dalam senarai ini. :)
[Lagu tema KSMY : Jom nyanyi sama-sama, semua peminat Yuna! ]






Selain lagu tema untuk Yuna yang dinyanyi oleh Teyra mula mendapat perhatian Yuna dan ibunya tatkala itu , kemunculan kami juga lebih disedari tatkala Aliem sendiri turun padang bertemu mata dengan Yuna di persembahan malam nada biru. Menyampaikan hadiah dan surat kiriman dari ahli KSMY lain kepada Yuna yang mana selesai saja persembahan pada malam itu akan berangkat ke luar negara.


Dan kini kalau ada lagi tambahan penyokong kuat, semuanya dimeriahkan lagi oleh para peminat Yuna yang like page KSMY (OFFICIAL) di Facebook atau yang Follow twitter ksmy [ @ksmyofficial ] - yang akan update semua tentang cik Yunalis Zarai kesayangan kita ni <3. Teruskan menyokong ! :)

SEKIAN .


Nota : Umur baru 25 tahun. Namun pelbagai perkara telah dicapai, membanggakan mak ayah, pemegang ijazah, bekerjaya sendiri, dapat sampai ke luar negara, mempunyai teman sejiwa , ada sahabat yang setia di sisi, mempunyai saudara mara yang menyokong minat sendiri. Satu nikmat yang sangat hebat. Semoga terus kuat dengan rasa rendah diri - yang tak pernah berubah sejak awal kemunculan lagi. Selamat hari jadi ! [ 14. 11.86 ] <3

p/s: Gambar Yuna masa kecil : Tak perlu nak claim kata blog sendiri punya [ buat watermark blog bagai ]. Sebab semua hakikatnya koleksi peribadi Yuna sendiri dari blog thenutgraph.com 

6 yang menasihati

  1. like this ka anem..
    :D

    ReplyDelete
  2. happy birth day yuna:)alaa cane nak nyanyi sesama..lagu dari ksmy, tgk jela..long live yuna :)

    ReplyDelete
  3. terbaekkkkk dear!

    Kak Alis, kamu bertuah punya peminat yang gila macam kami~
    walau tak mampu sumbang lebih dari itu, tp sokongan kami tak pernah padam..

    ReplyDelete
  4. Anonymous8:50 PM

    haa kak yuna dah update entry
    ehhh
    kak anem
    hihihih
    dah agak dah mesti akak update ttg yuna.hihihi

    ReplyDelete
  5. eh. birthday die sama lah.! :)

    ReplyDelete
  6. eh. birthday die sama lah.! :)

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top