Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

Blog Farah Lee - Nurfarahin Romli yang sedang mencari erti diri


Anem sebenarnya kagum melihat adik-adik dan orang berjiwa muda ni mencari erti diri pada Ilahi. Salah seorangnya termasuklah Farah Lee.
♥ 인샤알라 Change is never easy. You fight to hold on and you fight to let go.. but the fruit is wonderful 알함두릴라 ♥ "'Being born as a Muslim does not make you a better person. It's not how you start the race, but it's how you end it'
(Pemulisan ini ditulis pada tahun 2012)
Farah Lee atau nama penuhnya Nurfarahin Romli, menuntut tahun tiga dalam bidang kejuruteraan mekanikal di Korea Selatan, asal dari Terengganu dan lahir pada 12 March 1989 . Beliau juga merupakan ahli keluarga angkat Zizan Raja Lawak. Dan, insyaallah tiada aral dialah yang akan menjadi isteri Ally iskandar , pengacara tv itu pada 20 Januari ini. Apa yang Anem ingin sentuh di sentuh disini tentang sisi hidup beliau - dan penulisan beliau.


Ini bukan anak dia.
Dulu, beliau seorang yang berbeza, namun kini telah menjadi seorang insan yang penuh dengan pengertian untuk menjadi seorang muslimah solehah. Alhamdulillah penghijrahan yang cukup indah.

Mencari diri - untuk apa kita hidup? Siapa sebenarnya kita? Ke mana kita? Mengenali ALLAH sebagai tuhan kita - diselusuri dengan penuh sabar menuntut ilmu dan banyak penambah baikkan. Melalui banyak belajar melalui pembacaan, pertanyaan, dan keadaan sekeliling.

Antara penulisan Farah yang menarik adalah :

Untuk Apa Ujian itu ? , Tips Menutup Aurat ,  &  Kesenangan itu satu ujian juga

Malah ilmu yang Farah ada itu berjaya dikongsi dengan baik - dengan semua sahabat setia , dan siapa yang dahagakan pengertian dalam islam dan mahu menjadi lebih baik di sisiNYA.

Dia banyak diduga , malah bukan senang mahu menjadi apa yang dia menjadi harini. Jadi, jika ada masa mari kita membaca - dan persoalan juga dibuka untuk bersama kongsi dengan kita . 

Facebook Farah lee ->  https://www.facebook.com/farahinromli
Instagram Farah Leehttps://www.instagram.com/farahlee_
"Maka sesiapa yang bertaubat sesudah ia melakukan kejahatan (curi) itu dan memperbaiki amal usahanya, sesungguhnya Allah menerima taubatnya; kerana Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani."[ 5 : 39 ]

---------------

Farah Lee dan anaknya


Kenangan. Jodoh mereka tidak panjang. :(

 

 ---------------

Semoga berbahagia hingga akhirat buat Farah Lee dan semuanya. Amin. 

TERKINI 2017: Memiliki perniagaan sendiri: Pakaian ibu dan anak: Omma & Esabel


7 yang menasihati

  1. Hee. bace gak blog dia.. Ok.. But stail terlalu dewasa.. akak try bace blog deena baharin ke ape.. best tauuu lg.. belog tu.. sangat mendalam =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan dik, sangat menarik . Nanti akak try baca blog adik cakap tu taw , terima kasih :)

      Delete
  2. bertambahlah trafik blog farah lee nanti :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. trafik blog anem yang naik mendadak dibuat dek farah lee sebenarnya tau :)

      Delete
  3. Smart lah blog akak ne...sama dengan pemiliknya...i like...hehe..Semoga akak sekeluarga sentiasa diberkati dan Murah rezeki...

    ReplyDelete
  4. Wah bestnye baca tentang farah Lee ni...sye follow awk..awk follow la saya balik k..www.azimahshukor.blogspot.com

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top