Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

Yuna Ikon Seni Malaysia Merdeka 55 (Ikon Seni Budaya Negara)


Tahniah buat penyanyi kebanggaan Malaysia, Yuna Zarai yang telah dianugerahkan dengan Anugerah Ikon Seni Negara ( Ikon Anak Seni ) sempena Hari Kemerdekaan Malaysia yang ke-55 di Himpunan Janji Ditepati yang berlangsung di Stadium Bukit Jalil pada 31 Ogos 2012 .

"Saya ingin berpesan kepada remaja di luar sana kalau anda ada bakat, kemahiran dan cita-cita, teruskan dan fokus serta bekerja keras dan sentiasa berhubung dengan kedua ibu bapa, agama dan Allah. InsyaAllah semuanya akan berjalan lancar," katanya. Yuna berkata erti kemerdekaan baginya ialah bersyukur dengan nikmat keamanan negara yang dikecapi sejak 55 tahun lepas.

Alhamdullilah.Tahniah Yuna.
(Hidup KSMY #teamyuna )



Selain Yuna, penerima anugerah lain bagi bidang sukan ialah, Ratu terjun negara Pandelela Rinong , 19,  pemain badminton Datuk Lee Chong Wei dan pemain skuasy nombor satu dunia Datuk Nicol Ann David manakala penerima anugerah generasi muda kategori belia, Muhammad Zhariff Afandi, 29, turut menerima anugerah itu yang disampaikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Pandelela turut berharap supaya lebih ramai generasi muda menceburkan diri dalam bidang sukan kerana ia mempunyai kebaikan dan menyihatkan badan.



Bagi Orang Kelainan Upaya (OKU), Muhammad Zhariff Afandi, 29, yang lahir tanpa kedua-dua tangan, berkata pencapaiannya sebagai Ikon Generasi Muda ialah satu kebanggaan dalam melaksanakan tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia.

Selain itu, tiga penerima anugerah pencapaian cemerlang sepanjang zaman yang disampaikan Perdana Menteri ialah bekas pemain bola sepak Wong Chye Fook@James Alan Wong (Sabah), Tan Sri Dr Wong Soon Kai (Sarawak) dan Datuk Profesor Dr Asmah Omar (Semenanjung).



==

Nah lagu untuk semua : Live Your Life


[ Nota: gambar milik asal  yuna zarai, twitter @zettyboyd , yunanews dan sedikit berita dari Bernama ]




We Proud Of You,You deserve it.  Kami sayang miss yuna  :) 


3 yang menasihati

  1. lame dah snyap dlm dunia blog. kembali blogwalking n sggah cni. hope ingat lagi.

    salam merdeka aneem :)

    ReplyDelete
  2. Yuna! I love you! You are the best!

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:08 AM

    bnyak temuramah2 bersama ikon2 tempatan di fan page "Jurnal ikon" ini (ada di youtube,fb dan twitter so check it out yaa!)

    http://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/JurnalIkon?fref=ts

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top