Nasib Rakyat Palestin : mari doakan & derma , Malaysia


huhu! Biadap! Kafir Laknatullah. Israel pengganas sebenar! Merintih.Menangis.Menjerit.Merayu.Ia akan berterusan di bumi Gaza.... Mungkin tiada lagi yang hidup di sana baru peluru itu berhenti.

Nauzubillahiminzalik.
“Pada diri kalian juga terdapat tanda-tanda kekuasaan ALLAH. Apakah kalian tidak memperhatikannya?”(Ad-Dzariyat:21)
Kita di sini saling berkongsi rasa.Hendak menjerit, peluh dah penuh membasahi tubuh berdemonstrasi, melaung nilai aspirasi agama islam nan suci.Menangis, naik kering air mata yang tertumpah melihat gambar anak kecil tak berdosa, serta mereka yang tiada daya upaya melawan kuasa raksasa yang menggila.




Cara bantu rakyat Palestin & cara derma :

Aqsa Syarif(AGEN BANTUAN RASMI DAN DIAKUI) menyeru semua rakyat Malaysia bersedia membuat sumbangan mereka melalui akaun-akaun AQSA SYARIF BERHAD seperti berikut:

• Maybank Islamic: 5515 7500 4299
• Bank Islam: 12 092 01 003490 4


Antara bantuan segera yang diperlukan adalah:

a) Makanan asas
b) Ubat
c) Pakaian sejuk dan selimut
d) Pembiayaan rawatan di hospital Mesir bagi yang cedera parah
e) Pembiayaan kos baik pulih rumah-rumah yang musnah

Sememangnya hingga akhirnya pun, Israel tetap berdendam dengan islam.Namun dalam kekalutan saudara kita di sana, Anem paling tersentuh melihat penyatuan hati insan-insan seagama kita di sini, walau berbeza sisi ideologi politiknya, masih duduk bersebelahan mengalun suara rintihan serta jeritan bagi membolehkan rakyat Palestin mendapat keamanan.Syabas!

save.palestin!Kita bersatu kerana kita perlu bersatu.Wajib. Bercerai nanti, roboh pula..=)

Alhamdulillah, untuk penyatuan itu. Demi Agama.ALLAHUAKBAR!


Anem juga hendak membuat standing ovation.( tepuk tangan sambil berdiri), untuk semua pejuang-pejuang (para bloggers) yang menggunakan mata pena serta jari-jemari yang tidak pernah lelah untuk menaip bagi meluah rasa terbuku =), mengajak untuk memboikot produk Yahudi dan Amerika, melampirkan gambar yang membuahkan keinsafan serta kepada yang tidak pernah putus asa menyatakan kekcewaan terhadap apa yang berlaku. Sahabat semua, teruskan perjuangan kalian!Keep on istiqamah.

You are the best blogger in the world. Keep writing.
=)

Walaupun mereka yang zalim itu mungkin tak faham penulisan Anem.
Dengan kerjaya mereka sebagai musuh dunia, pastinya tiada kesempatan menterjemah blog ini, cukuplah Anem katakan,

“Israel, please give Palestine a life today, as well as you wants to get you life tomorrow”
.


Ya ALLAH , selamatkan saudara-saudara kami di sana, berikanlah mereka kekuatan dan kemenangan..Amin..
 
Doakan, terkini 15/11- 2012  : Ketua sayap tentera kumpulan Islamis Hamas Palestin, Ahmed Said Khalil al-Jabari terbunuh dalam satu serangan udara Israel di Gaza. . Jurucakap Hamas, Taher Anunu memberitahu pemberita, keganasan yang dilakukan oleh Israel ini merupakan jenayah yang cukup kejam dan bakal memberi kesan jangka panjang. Dan Ramai lagi terbunuh :(
 



DOAkan UNTUK mereka :



Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
  1. Tidakkah engkau mengetahui bagaimana Tuhanmu telah melakukan kepada angkatan tentera (yang dipimpin oleh pembawa) Gajah, (yang hendak meruntuhkan Kaabah)?
  2. Bukankah Tuhanmu telah menjadikan rancangan jahat mereka dalam keadaan yang rugi dan memusnahkan mereka?
  3. Dan Dia telah menghantarkan kepada mereka (rombongan) burung berpasuk-pasukan;
  4. Yang melontar mereka dengan batu-batu dari sejenis tanah yang dibakar keras;
  5. Lalu Dia menjadikan mereka hancur berkecai seperti daun-daun kayu yang dimakan ulat.

Boleh baca juga :


anem: 21 Ogos adalah penting berhubung apa yang berlaku ini, kita wajar menperingatinya saban tahun.. =) 

sedikit sumber : bharian &
 gambar dari deviantART ,



26 yang menasihati:

  1. betul tu ,ateh sokong sangt..mereka ni kejam lebih lak..yg terbaru ateh dngr dia dah gune bob kimia yg akan mendtg kan mcm2 penyakit pada rakyat kat sane..mari kite doakan mereka berjaya n di lindungi oleh ALLAH

    ReplyDelete
  2. Yach kita doa kan saudara-saudara kita di sana.....israel adalah sebuah negara biadab dengan ideologi zionisnya, mereka tak pernah henti-hentinya untuk menumpahkan darah saudara kita di bumi palestin...demi terwujudnya mimpi-mimpi mereka untuk mewujudkan israel raya dengan dalih sebagai tanah yang di janjikan tuhan menurut keyakinan mereka padahal mereka adalah P E R A M P A S...!!!

    ReplyDelete
  3. Salam enti,

    Syukran atas komen. Tertarik pada entry Lagi-lagi Palestin. Memang Israel Laknatullah kejam dan umum tahu dari sejarah dan Al-Quran Yahudi ini adalah kaum pelampau yg dilaknat Allah s.w.t. Tahniah atas penulisan yg serba sedar.

    Bak komen ateh dan Yaya, guna bom kimia dan ideologi zionis yg membuatkan mereka tak layak bergelar human pun.

    Mari terus menulis dan mengecam serta memboikot. Sudah masanya kita menjadi Muslim Realiti.

    Allahuakbar!!

    ReplyDelete
  4. ateh...:
    Salam ateh..terima kasih ea. memang mereka tu.guna Bom yg dilarang tu pula. lagi di bantah,makin menjadi..
    huh.Semoga mereka dilindungiNYA dan diberi keberkatan selalu.Amin..=)


    YaYa:
    Ya, kita sama2 berdoa untuk mereka.jangan pernah berhenti.
    Perampas yang tidak sedar diri, sememangnya mereka kaum yang bongkak..


    anumz sarah:

    Alaikummussalam anumz..

    Sama2.Jaakallahu khayran, kerana sudi memberi pendapat bernas bagi entri ini.

    Yerp,human ker Israel itu?entah.tak perasan.huhu.

    Mari,teruskan perjuangan.Inallahamaa'na.

    ..

    ReplyDelete
  5. israel tu bukan human..dia berat ke binatang..binatang pun tak main bom-bom..

    ReplyDelete
  6. mrblind:

    binatang pun penyayang ngan binatang lain kadgkala.mereka?

    israel=human?

    errr...huh.

    ReplyDelete
  7. semoga Allah turunkn bala keatas mereka.

    amin!

    ReplyDelete
  8. BudAk hijAu :

    Insyaallah cutie, amin.

    ReplyDelete
  9. sedih dan geram...

    ReplyDelete
  10. sop:

    geram.sedih..=(
    ump..


    terima kasih sudi komen..

    ReplyDelete
  11. Salam Ziarah dr Cairo kak

    :)

    ReplyDelete
  12. Salam untuk adik kembali.
    Syukran sudi singgah.

    =)

    ReplyDelete
  13. arnamee..
    sy sedih btol dgr brite kekejaman dorg.
    knape mesti zalim bgitu skali =(


    smoga Allah m'dengar doa kite semua..

    ReplyDelete
  14. a.n.y.s.s:

    sedihkan.

    zalim sungguh mereka,kan.huhu.

    insyaallah,semoga doa kita dimakbulkan.Amin.

    ReplyDelete
  15. kesian kan seagama kita d buat mcm binatang,
    tu la tnda akhir zaman,
    agama kita d pijak2,
    sedeyy sgt!!

    ReplyDelete
  16. Penderitaan Palestin bermula sejak Perjanjian Balfour 1917 dan melarat hingga ke hari ini dan semakin meruncing dengan jajahan Israel semakin meluas meliputi perkampungan-perkampungan rakyat Palestin.

    Setelah hampir 100 tahun penderitaan, Amerika memulakan penderitaan baru di alaf baru di Iraq.

    Sekiranya tiada usaha yang benar-benar berkesan untuk selesaikan tamatkan penderitaan ini, entah berapa lama lagi negara-negara ini akan kekal menderita. Dan entah negara mana lagi yang menjadi sasaran seterusnya...

    ReplyDelete
  17. salam..thanx dtg ziarah..

    ReplyDelete
  18. assalammualaikom arnamee,

    terima kasih datang ke blogbicara,
    ~kita milik dia~ blog yang cantik, lagi lagi palestin? ini bukan cerita palestin ini cerita yahudi, ceritanya telah tertulis dan dalam perancangan Allah dia maha mengetahui dan kita tidak mengetahui.
    kekal bersemangat, sabar dan insyallah kemenangan pasti datang.

    moga arnamee sihat dan sentiasa dalam pelindungan Allah, insyallah

    ReplyDelete
  19. Nem0 o0h Nem0:
    huhu.sedih amat kan?
    sama2 kita mendoakan mereka.
    p/s;alolo comey je,nemo pun sedih ..:p

    RdhanZ:
    Itula.kita perlu bgun,segera bertindah,bgi meleraikan segalanya, semoga ALLAH membantu kita..,amin.:)

    zura lias:
    salam.terima kasih kembali:)

    zamrie:
    waalaikummussalam zamrie.
    Alhamdulillah.
    yerp,tntg yahudi laknatullah.
    title ini sengaja di"highlight".

    insyaallah,may ALLAH bless u too,amin:)

    ReplyDelete
  20. surf www.reverbnation.com/ariapertama

    ReplyDelete
  21. ariapertama:

    wah..besh2..:)

    ReplyDelete
  22. apa simbolik maksud gambar tu (2 sharpener yang ada bendera israel dan US dan sebatang pensel tajam)... err, x dapat faham lar...

    salaam

    ReplyDelete
  23. bazLa' :

    maksudnya palestin hanya diraut2..diratah saja oleh dua raksasa menggila itu.. tapi sedgkan jika perasan benda yang diasah itu boleh bersatu kembali apabila letak lama di dalam buku tebal;)

    itu la metaforanya;)

    ReplyDelete
  24. hidup Palestin. Jangan lupa juga usaha kita memboikot produk Israel iaitu McD. Assalamualaikum :)


    http://belogmiya.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. insyaAllah sama2 kita bantu seupaya kita n sama2 kita doakan saudara kita disana selamat serta dilindungi Allah.

    ReplyDelete
  26. "Semoga allah sentiasa menurunkan wahyu kebesarannya yg benar sempurna kepada junjungan nabi nabi Muhamad Baginda rasullullah s.a.w ,rasul&rasullillah,begitu juga umat&umahnya yg sentiasa memelihara sunnahnya"

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.





Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top