Salam. Hai. Saya Anem. Minat membaca, menulis dan mengambil gambar. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Jika ada teguran, cadangan atau pendapat, boleh tinggalkan di ruangan komen. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian. Selamat berpuasa. :)

E-mail: arnamee@gmail.com


Berakhirnya pengajian di USM, Penang (Media Baru)


Sebak. Haru. Dan sedikit nyilu. Kadangkala sukar nak menafsirkan rasa hati ini apabila ia mula berasa sebu. Seakan ingin dicabut dan ditanggalkan sebentar apabila ia semerta menjadi tidak keruan. Perit dan seakan ingin menjerit apabila jiwa ini ditahan-tahan. Tiga tahun mengendong rasa gembira bersama, bermesra dan cerita. Di tempat itu juga kita berganding bahu mencapai cita, dan akhirnya dengan rasa longlai jiwa yang manis ini perlu kulepaskan pergi. Hidup yang sementara ini harus kunikmati. Usah bicara tentang rasa kesal kerana tidak melakukan sesuatu yang lebih baik sebelum itu, namun perjuangan pendek di dunia yang fana ini harus tetap kugagahi.

Paling dirindui nanti pastinya gelagat mesra teman sebilik yang sangat memahami, si cantik manis bernama mesra Yun (Qhairunnisa Aziz) itu. Sikapnya yang amat bertoleransi dan bertanggungjawab itu pasti sukar untuk ditemui dimana-mana. Apa yang pasti doa dari hati kecil ini sentiasa ada untuk sahabat yang amat kusayangi itu. Paling membuatku haru apabila kesudiannya menerima kekurangan diri ini seadanya. Sukar. Dan dia mampu menanganinya sebagai seorang kakak yang baik. Terima kasih Yun .

Paling kuterbayang juga, pastinya gelagat kumpulan paling hebat yang pernah aku kenali dan sertai seakan dalam pertangdingan realiti tv, mudah kukatakan kumpulan ini ada aura tersendiri. Daripada Ain sampailah kepada Ani, masing-masing memiliki keunikan dan ceritera yang boleh dikongsi. Harus untuk diriku menyebut nama geng NONAME ku ini, mereka adalah, Fizah, Asma, Erin, Ani, Ayu, Ros,  Ain, Fik, Razman, serta Salihin. Sememang lamunan ini, sentiasa ditangga teratas dalam mengingati kalian. Semoga kalian semua beroleh kejayaan di luar sana, insya-Allah.

Apabila menyebut tentang diri Anem, pastinya ia sukar untuk dipisahkan dari insani bernama akak~ bukan mustahil, hanya SUKAR. Kesayangan tetap kesayangan, sehingga mengaburi jiwa yang tidak matang ini kadangkala. Cukuplah mereka yang tahu mereka “kakak” ini menyedari akan perhatian dan kewujudan rasa kasih seorang adik dalam diri anem ini, sentiasa wujud untuk mereka dengan harapan agar mereka terus membuat anem terinspirasi. Mereka sememangnya insan yang akan selalu anem rindu. Biarlah USM terus menjadi lambang persahabatan kita semua..

Anem akan terus merindui DTSP, Pusat pengajian Seni, pengajaran dan keletah-keletah pensyarah tersayang serta sahabat-sahabat yang mula mengenali Anem di bumi Pulau Pinang ini. Maaf di atas segala keterlanjuran.

~~ yang sayang semua…Anem.



4 yang menasihati:

  1. waa..cedeynyer..mmg kenangan kt usm tol2 wat kite mgelamun mgingatknnye..huhuk..-->errr...ble kte amik gmbo 2 r nem..adeh..

    ReplyDelete
  2. kan kak?sedih..rindu..erm,rindu itu sememangnyer anugerah..=)

    erm,mase anem nak blik tu kak,kite mik..=p

    ReplyDelete
  3. tiada kata2 yg dpt ku ungkap kan....

    :(

    ReplyDelete
  4. alolo...tnks sudi tambah komen yg;)

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.





Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top