CINTA TENGAH-TENGAH


Siapa tidak mahu yang terbaik untuk diri? Dan siapa pula tidak mahu dicintai dan mencintai? Cuma, buat sang jejaka, janganlah usik hati ini sekadar untuk meninggalkan sedikit luka,darahnya tak banyak,tapi parut tetap ada..

Pernah suatu waktu hati Anem keras bagaikan kerikil, ada masa fikiran juga buntu apabila ada yang mengucapkan sayang,ermmh… lemas ketika ada yang cuba mendekati diri ini, apa lagi pada yang berbicara soal rindu…sehingga naik rasa jelik. Ramai rakan mencelah,ruang peluang itu ada Nem,tapi diri ini degil untuk mula meyelongkar..diri ini begitu memilih..

Memang,diakui sukar di hati nak bersarang cinta , payah nak menyulam sayang tapi kalau ada yang boleh membuktikan hati ini bukan kalis cinta, apa salahnya cuba memberi, bukan?

"Semoga kamu juga dicintai oleh ALLAH yang menjadikan kamu mencintaiku keranaNYA" (Riwayat Abu Daud dengan isnad sahih)

Teringat Iliana pesan, sampai bila nak duduk di antara garisan, sampai waktunya perlu juga membuat keputusan -^_@

Untuk semua, belajar dulu jaga hati sendiri.

*Cinta, tak, cinta, tak. Kapel tak, kapel,tak. Kahwin, tak, kahwin, tak. Nikah tak, nikah, tak - sambil menguak kelopak-kelopak bunga raya ;p

p/s: Kak Cat ,pinjam hati , saya demam rindu, pada kamu.




64 yang menasihati:

  1. :)..
    menanti jwpn d tgh2 ye..?
    insyaAllah, yg t'baik tu ada, cm x nmpk. y lama tu pengajaran, y baru tu tauladan.

    CINTA HAKIKI -
    Jika kau mencintai bunga
    Sedarlah engkau bunga itu ?kan layu

    Jika kau cintakan manusia
    Sedarlah suatu hari dia ?kan pergi

    Jika kau mencintai harta
    Harta itu nanti kau akan tinggalkan

    Jika kau mencintai Ilahi
    Hanya Dia yang akan kekal abadi

    Cintailah Ilahi..

    ReplyDelete
  2. adakalany kita kena mencari dan berani melintasi garisan pengalaman dan akal adalah panduan

    ReplyDelete
  3. MrYusSmile

    terima kasih,kamu.
    insyaallah yang baik-baik saja.

    single is simple:)

    ReplyDelete
  4. mamai
    (tambahan) yang penting diselimuti keberanian,
    terima kasih sudi bertandang :)

    ReplyDelete
  5. mmg enak bile diri dicintai tapi sgt2 gilak rasenye bile diri dikhianati oleh sang pencinta..=(

    ReplyDelete
  6. semua teman2 hawa dlm bloglist nuar semua di ambang chenta ya... =D

    ReplyDelete
  7. ehehe..sis nak nikah ngn sape tuh hik3...

    ReplyDelete
  8. Salam...bagus lah awk ada fikir untuk agama,,,kita sama2 doa pada Allah supaya Allah terus istiqomah kita dalam agama yang mubarak ini!!!amin...

    ReplyDelete
  9. Uruchimaru @ kf
    sungguh perit, sakit.huhu.

    Blog Anuar Kamaruddin™
    tidak nuar, single is simple,okke;p

    imHepPie
    sesekali berangan syg;p

    ReplyDelete
  10. Anak Pendang Sekeluarga

    sALAM, Alhamdulillah.
    Perlu mujahadah utk itu,
    terima kasih awak.
    SAME2 KITE DOA.
    amin, ya rab^_^

    ReplyDelete
  11. InsyaAllah bila sampai waktunya pasti rasa itu akan muncul!!

    yup! kak Cat itu bukans embarangan kucen tapi kucen yang betul beri motivasi bila jatuh merundum, dia boleh tegak berdiri!

    ReplyDelete
  12. sI tEDI
    insyaallah, perlahan2 kita ye syg,
    ade nanti, doakan yg baik2 saja:)

    sesungguhnya ! Anem mahu pinjam semangatnya
    yang utuh itu. cemburu..hati.;)

    ReplyDelete
  13. kamu, saya serupa...

    takut untuk melangkah melepasi garisan

    jika tersilap langkah tersadung kaki..jatuh tersungkur..

    ReplyDelete
  14. hehehe~

    dan...

    hati yang ku laungkan di dunia sebelah zara adalah makanan~

    ReplyDelete
  15. luka lama berdarah kembali, luka yg baru letaknya dimaner uoolsss.. uhuhu

    salamm n thanx singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg ittewww.. ihiks

    ReplyDelete
  16. salam.
    erm.... cinta mnusia semntra cinta ilahi hakiki.

    ReplyDelete
  17. semoga bertemu si putera bertuah itu...

    ReplyDelete
  18. cinta itu indah..
    boleh melembutkan hati yang sekeras kerikil

    ReplyDelete
  19. btol..sy setuju..
    single is better..
    but atie n perasaan xleh dipakse..
    tunggu lah saat itu ia pasti datang jua..;)

    ReplyDelete
  20. cinta sama ALLAH cinta yang hakiki!!

    ReplyDelete
  21. waaaa..
    skenye ayat..
    penuh makna..
    cintai diri sendiri n penuhkan hati dgn mencintai ALLAH dan RASUL bru belajar memberi ruang untuk dicintai dan mencintai...
    pergghh..ayat...hahaa...

    ReplyDelete
  22. cinta adalah misteri..tak terdaya menahan...takdir Nya...saya pernah punya kisah cinta dgn sang qariah...tapi sekadar cinta sang monyet...

    ReplyDelete
  23. ooo cinta..hdp single lg bez..bebas..hehe

    ReplyDelete
  24. Salam...
    Dari Sufyan bin Uyainah r.a. ia berkata : “Barangsiapa cinta kepada Allah, maka cinta kepada orang yang dicintai Allah, barangsiapa cinta terhadap orang dicintai Allah, maka cinta perbuatan yang dilakukan kerana cinta Allah, barangsiapa cinta terhadap perbuatan yang dilakukan kerana cinta Allah, maka cinta melakukan perbuatan itu tanpa diketahui orang lain.”

    ReplyDelete
  25. jangan tutup rapat sgt hati itu,takut nnt susah tuk dibuka semula.

    ReplyDelete
  26. wah byk maksud yg tersirat nie...bagus la berkongsi sesuatu yg kita ketahui n rasai..salam perkenalan..

    http://wanafiqgroup.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. upe2nye kite sebaye ye...
    ke anem ni lahir taon 87???

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  29. hati2 dngn cinta..cinta bisa merubah segala2nya.sme ada jd baek ataupun sebaliknya

    ReplyDelete
  30. Putera untuk anem dah ada nun di sana..Cuma blum muncul lagi..hehe

    ReplyDelete
  31. salam ronda ronda...

    wish u all the best :)

    ReplyDelete
  32. salam~
    hee~

    kak~
    betoi~

    cinta diri sendiri dulu!
    ;)

    ReplyDelete
  33. GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr

    ITU, kena jalan perlahan-lahan,
    jatuh,bangkit, tapi ..sakit..

    ZARA 札拉

    dunia yang sedap disantap;p

    en_me

    dah darah,lap lah;..;p

    Ftyyhahh

    kejar yang hakiki itu:)


    ~0~

    insyaallah, bertuahlah dier:)

    BuLaN iTu aKu

    ya, bisa mencairkan:)


    akiN aMar

    terima kaish, jika ia ditahan, meletup jua:)


    Manusia

    pasti!:)

    keSENGALan teserlah

    memang suka mengayat;p

    alvin takda rumah harga 8juta story

    kisah lame yg duka ceria:)

    Encik Azizan

    sememangnya;p

    cun09

    jazakillahi jazaa'

    Mr PenyuBiru

    insyaallla, dah buka sedikit:)

    wan afiq

    terima kasih,awak:)

    meo
    alolo..


    EyEdA

    a'ah, 87 syg:)

    syahbandar87

    tahu takpe:)


    ZihNuN FaTiN

    eheh akk, doakan ea;)

    13may

    salam kembali:)


    ♥chentaMAYA™

    salam dik syg.
    betul3, kan single best;)

    ReplyDelete
  34. cinta....pasti kamu akan ketemu jua nanti..bersabarlah

    ReplyDelete
  35. tau xpe nem..
    bila sukar menerima dan telah menerima akhirnya ditinggalkan jua, Tuhan je yang tau...
    hati2... moga yang terbaik untuk mu..
    cayang kamoo.. :p

    ReplyDelete
  36. Salam anem..

    wah.. cerita best ni..
    seperti terbau-bau wangian nasi berani yang mengasyikkan.. hahaha.. =P

    Bila dah bersedia.. Jangan biarkan cinta itu berlalu dengan sepi..

    Owh.. nasihat apakah itu? entah.. belasah ajelah.. huhuhu.. (^__^)

    ReplyDelete
  37. ~0~
    insyaallah, sedang:)

    CIK IZ'S
    insyaallah, untuk kamu juga sayang.
    wink2;)

    Faarihin
    Salam faa..

    lambat lagi syg..
    eheh, okke, nanti anem tak biar ia berlalu, okke.;p

    layann

    ReplyDelete
  38. Kalau pasal hati dan perasaan ni, Noi rasanya cam dah malas nak fikir dah.
    What happen, happen lah! Teruk ke camtu ek?

    ReplyDelete
  39. ღn0n0iღ

    Ump, serahkan je pada takdir, syg.
    hati tak leh dipakse:)
    kan? :)

    ReplyDelete
  40. Peace Loverz10:14 PM

    ~ single is simple ~ ;)

    ReplyDelete
  41. Salam..

    Thnx kak 4 the advise yg sgt2 berguna tuh..Thnx again!

    Salam Ziarah

    ReplyDelete
  42. gluppp...

    akak pernah melepasi garisan itu..n jatuh tsungkur..mmg darahnye suda ilang..tp parut ttp ade.dan kesakitannya masih terasa..akak cuba lg lepasi garisan itu dgn harapan rasa sakit itu pulih.kalau kita berani lepasi kena berani jugak tngung risiko yg akn mdatang..

    p/s:semoga anem dpertemukan insan yang ikhlas thdpmu dsepanjng garisan itu..=)

    ReplyDelete
  43. Peace Loverz

    yes..true always;p

    x-pro96
    Salam dik, cme2 lah kite ea:)

    izaFiza

    akak dah buktikan akak berani, cuma jgn terlalu memberi, taw:)

    p/s: insyaallah, akak juga :)

    ReplyDelete
  44. Peace Loverz11:24 PM

    ;)

    ReplyDelete
  45. Peace Loverz4:51 PM

    hehe.... ;p

    ReplyDelete
  46. Peace Loverz6:45 PM

    nape anem? ;o

    ReplyDelete
  47. Peace Loverz, sje yg. tak tau nk jawab pe.thnks sudi komen ea;p

    ReplyDelete
  48. Peace Loverz3:18 PM

    owh gitu....
    sesame anem syg..... ;)

    ReplyDelete
  49. Peace Loverz , kembali yg:)

    ReplyDelete
  50. Peace Loverz10:08 AM

    hehe....
    ok.... ;)

    ReplyDelete
  51. Peace Loverz , okke yg;p

    ReplyDelete
  52. Peace Loverz3:23 PM

    ok jgkk... ;p

    ReplyDelete
  53. Peace Loverz10:17 PM

    ;p gak...heheh...

    ReplyDelete
  54. Peace Loverz9:38 AM

    ;p

    ReplyDelete
  55. Peace Loverz4:15 PM

    ;p

    ReplyDelete
  56. Ehem2, meniti cinta hakiki :)

    ReplyDelete
  57. comelnye...

    rase nk minta no tepon

    ReplyDelete
  58. Hafiz, insyaallah.
    meo-haha!

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.





Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top