Ini Kisahku : Penghijrahan Catriona Ross & Wardina Safiyyah @ TV9 (Video )

Rancangan ini ada di TV9 pada setiap Rabu & Khamis, 6.30 petang . Menampilkan kisah beberapa orang selebriti yang telah nekad mengambil keputusan untuk melakukan penghijrahan dan perubahan dalam hidup mereka.


'Catriona Ross, Anem ingat lagi masa mula-mula sebelum semuanya, waktu tu dia masih belum pulih dari kemalangan, dia mempunya blog [kuncicinta.com- takde da sekarang] dan waktu tu kami sering saling mengunjungi blog masing-masing. Bertukar-tukar pendapat dan kata-kata.Seorang yang sangat bersemangat, penuh prinsip dan yakin pada ketentuan tuhan. Malah kadangkala putitis juga kakak seorang ini.
Video Ini Kisahku TV9 : Catriona Ross [youtube]

Reaksi suaminya apabila dia bertudung:
Apabila dia pulang ke rumah dan membuka pintu, saya sudah memakai tudung…dia nampak sangat terkejut dan bertanya, ‘bila’, saya kata ‘pagi tadi’…dia tidak kata apa-apa hanya datang memeluk dan mencium saya.
Kini , selain berlakon , Catriona Ross juga menguruskan kedai butiknya sendiri iaitu catriona ross collection [facebook]



Wardina Safiyyah - Masa dia awal berlakon dan jadi VJ dulu, ikhlas Anem memang tak minat. Namun bila dia mula mengorak langkah, menuntut ilmu,dan terus memberikan sesuatu kepada semua, Anem mula menyenangi beliau.
Video Ini Kisahku TV9 : Wardina Saffiyah [youtube]
 

"Tidak semesti yang baik sebelum itu akan terus menjadi baik sekarang. Dan yang pasti tidak semua yg jahat sebelum ini akan terus menjadi jahat pada masa akan datang, masa hadapan. Semua orang boleh berubah. "
Kini, selain menjadi pengacara untuk rancangan Malaysia Hari ini, Wardina juga adakalanya dijemput menjadi fasilatator atau penceramah undangan .

________

+ Video Ini Kisahku TV9 : Sham Kamikaze [youtube]


 Lagu latar ini lisahku tv9 [ lagu tema / background ]:

ADA BAND - lirik surga cinta :


Terdiam.
Hanya bisa diam
dingin menyerang di sekujur tubuhku
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
layangkan mata menembus cahaya putih kilaunya
meneduhkan lamunan
masih jelas terlihat, pesona ayumu
masih jelas terasa, getar dawai jiwamu aahhh

reff:
inikah surga cinta yang banyak orang pertanyakan
atau hanya mimpi yang tiada pernah berakhir jua
perlahan bawa smua tanya
satu bersama langkah di taman ini
terangkai bunga tanda cinta murni adanya
tapi kekasih pun tiada muncul hapus rinduku aahhha

reff 2:
dimana aku sedang berada mengapa sendiri
lari telanjang
tanpa seorangpun yang mau peduli

reff 3:
terbanglah cinta sampaikan sayangku hanya bagi dia
tak ingin rasa sepi meratapi malang tanpa dirinya

____________

Anem - masih cari dulu semenjak bertahun lepas. Walaupun rasa macam ok xok kadangkala, tapi iman datang dan turun, diri kena kuat. Nak, seribu daya, insyaallah kan ? Tapi sekarang masih lagi bertatih kenal diri sendiri. Semoga tuhan bantu hati-hati kita semua..semoga Dia redha.



6 yang menasihati:

  1. insyaAllah anem...mari kita sama2 buat penghijrahan ke arah yang lebih baik dan konsisten!:)

    ReplyDelete
  2. @~CiK TiNieY~ : Insyaallah akak syg, sama2lah kita :D

    ReplyDelete
  3. insyaallah..sume org leh berubah..:)

    ReplyDelete
  4. semoga saya juga diberikan hidayah~~~
    amin.....

    ReplyDelete
  5. satu persoalan yg selalu bermain di dalam fikiran aku perlukah di war2kan?

    apa sebenarnnya yg cuma mereka buktikan?

    sangsi aku bersebab...

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.





Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top