Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

Kadangkala sedih dengan diri sendiri


Baru-baru ini saya sedih dengan diri sendiri, namun saya terima banyak pujukan kawan-kawan menyatakan perlu redha dan percaya yang saya telah buat yang terbaik - agak berat untuk saya terima awalnya, sebab saya yakin saya boleh buat yang lebih baik.
Sehinggakan saya terfikir sebenarnya saya tak patut pun untuk peluang itu (tapi Allah telah beri, pasti saya sesuai untuk itukan?), dan saya rasa adakah rezeki saya akan diberi lagi hal-hal begitu? (Saya yakin Allah Maha Pemberi, namun layakkah saya?).

Masih sedih, namun terlalu berfikir adalah tidak baik. Perkara apa pun jika berlebih, tidak pernah baik. Jadi untuk tidak terus menzalimi diri, saya harus berjalan ke depan dan berjanji lebih menghargai peluang jika diberi. Untuk nikmat yang pernah diberi, saya perlu syukurkan (bukankah syukur itu akan menambah lagi nikmat?). Jadi untuk semuanya, alhamdulillah. 

Dalam hidup, kekesalan sentiasa ada. Seperti hutang dan rindu, rasa kesal juga banyak dan berat tidak tetanggung. Namun moga Allah maafkan kita semua dan masih beri ruang untuk terus memperbaiki diri. Insya-Allah. Moga diberi kekuatan. 

P/S:

Perkara apa pun jika berlebih, tidak pernah baik.

1 yang menasihati

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top