Sederhana Indah: Keadaan berubah tapi tidak kebaikannya

Sahabat saya yang selalu berkongsi bahasa isyarat bahasa melayu ini, telah mencapai lebih 1 juta likes di Tiktok. Pernah mahu berehat katanya, namun beliau membatalkan hasrat tersebut - mahu berkongsi lagi katanya. Beliau ialah Sederhana Indah. Seorang jejaka yang berasal dari Pahang, namun tinggal di Perak. 



Mengenali sahabat ini, beliau asalnya jejaka biasa yang bekerja sambil menulis buku, ramah online dan very thoughtful. Sehinggalah beliau sakit akibat tekanan darah tinggi, dan koma (saya ada update di sini). 

Kemudian keadaan berubah. Setelah sedar - ingatan, pergerakan dan percakapan beliau tidak lagi seperti dulu. Saya pun beliau dah tak berapa ingat sebenarnya. Cuma beliau kenal menerusi catatan-catatan lamanya. 



Namun kebaikan dalam diri beliau tak berubah. Masih nak berkongsi. Sekarang beliau kongsi bahasa isyarat pula. Masih nak memberi pada komuniti! Masya-Allah. 


Apa-apa pun keputusan awak di masa depan, moga baik-baik selalu SI! Terima kasih, manusia baik. Moga terus semangat dan sihat! 

*****



Jika beminat membeli zine - Nota Untuk Sederhanaindah. Boleh hubungi nombor di bawah.

Genre / Tema : Motivasi (psychology) + conduct of life + sajak / Jiwa dan perasaan.

Muka surat : 70 halaman.

Harga : RM25 semenanjung, RM30 Sabah, Sarawak. Termasuk pos.
.
Whatsapp http://wa.me/+60123472591 (PM / DM)

0 yang menasihati:

Post a Comment

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee 2024 © TERIMA KASIH ♥



click to te top