Cara dekatkan jodoh (mencari cinta) ?



Jodoh takkan datang bergolek. Ada orang yang mahu berkahwin dan amat perlu cinta, sukar menemui cinta sejati. Ada yang tak sedia, tapi ramai pula yang ikhlas meminati dan orang mahu menjadikannya calon menemani . Dalam aspek ini, apa yang penting adalah pemahaman terhadap diri sendiri.

Jangan labelkan diri aku yang tersisih . tapi katakan aku yang terpilih. Terpilih untuk demikian dengan manusia, tapi perlu bercinta dengan ALLAH (terlebih dahulu) .



Alasan Sukar mencari jodoh .

*Jodoh belum sampai
*Cara tepat memahami qadak dan qadar bukan menyalahkan takdir. Semua perkara ada sebab.
*Hati tidak fokus, jika berniat ikhlas, berusaha benar,insyaallah ALLAH bantu .
*Belum Bersedia
*Terlalu memilih
*Hati tak bersih - buangkan rasa yang tidak tidak dengan insan sekeliling

Kenapa sukar bertemu jodoh ?


-Fobia bercinta  (kenangan lalu ) [ baca : putus cinta nak salahkan siapa ]
-sifat negatif bertakhta dalam diri (suka membujang, melepak)
-Banyak meminta dan kurang memberi (Allah sukar menolak permintaan manusia yang suka menolong orang dan berbuat baik )
- Tidak istiqamah dalam menjalinkan hubungan . (Pentingkan diri dan tak menghormati )
-Tidak sabar (menjurus maksiat saja fikirnya) [ video: puisi jika aku jatuh hati ]
-Kurang berusaha dengan usaha yang bersesuaian
-Restu ibu bapa
-Tidak nampak keperluan berumah tangga (Tak nampak ganjarat akhirat orang yang berumah tangga ) - malah ada hikmah yang banyak juga di dunia :)
- Banyakkan berdoa .



Dekatkan jodoh anda ( bagi yang belum jumpa sesiapa )



*Berdoa bersungguh-sungguh dan berusaha dengan tepat
*Amati orang di sekitar anda *jodoh selalunya tidak jauh*
* Tidak Mudah patah semangat *tak semua kita nak,kita dapat, teruslah mencuba*
*Mengisi hati dengan ibadah tertentu
*Menyayangi semua orang di sekitar anda
*Menyucikan hati
*Sentiasa bersiap sedia bila-bila masa. Ceria, bersih dan baik tak kira di mana anda berada, percayalah jodoh ada dimana-mana .
*Lengkapkan diri sendiri dengan ciri-ciri perempuan atau lelaki idaman.

Dekatkan jodoh (bagi yang dah jumpa orang dia suka) :



*Fahami emosi dan jiwa dia *jangan over*
*Elakkan memberi tumpuan pada kelemahan * lebih lihat pada kelebihan*
*Senyuman dan bahasa badan perlu dijaga
*Keserasian atau persamaan perlu dimanfaatkan , dipupuk selalu
*Bertemu dengan menjaga syariat
*Mempamer emosi yang sama (empati selain simpati )
*Bantu naikkan semangat
*Memuji dengan ikhlas *bukan buat-buat*
*Seimbang
*Tindakan serentak yang berulang (nampak kesungguhan di situ)

Perspektif tentang jodoh





Yang salah yang betul
Jodoh tak perlu dicari ALLAH menyuruh manusia berusaha
Perempuan hanya perlu menunggu Sayidatina Khadijah meminang Rasullullah
Perempuan tiada pilihan, hanya laki yang berhak Perempuan berhak untuk memilih
Bila terlanjur, teruskan sebab xkan jumpa yang baik Pintu taubat sentiasa terbuka
Banyak beza susah kekal banyak beza saling melengkapi
perlu cinta sebelum kahwin ramai bercinta gagal, sedangkan islam galakkan bercinta selepas kahwin
pasangan perlu kerap sms dan berjumpa pasangan perlu jaga batasan
percaya janji kata manis sedangkan ia bukanlah segalanya. cinta dtg dengan tanggungjawab


Dalam bab  ni, apa yang paling penting percaya dengan ALLAH - yakin dia akan beri yang terbaik untuk kita , jangan putus asa, mencuba sesungguhnya  (ikut landasan syariat) dan paling penting berdoa, insyaallah , semoga ALLAH redha :)

- Selamat mencari jodoh, semoga bertemu pilihan hati, insyaallah :)

*antara sumber: majalah solusi






62 yang menasihati:

  1. Replies
    1. Semoga segera mendapatkan jodoh yang disuka. Bagaimana dengan adanya biro jodoh ? semoga membantu

      Delete
  2. thanks for helping :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous4:55 AM

      Assalam ... boley saya kenalan dengan awak ? Pm saya

      Delete
    2. muhammad izuardi bin muhtar4:22 AM

      Assalammualaikum… sudikah awak mnjadi sebahagian dlm diri sy..

      Delete
    3. Anonymous5:19 AM

      Pada sesipa yg brminat untuk mngenali sy boleh call atau msg dgn n0 ini
      0108955125

      Delete
    4. Anonymous10:54 AM

      harap kita semua akan bertemu jodoh..aamiin

      Delete
  3. Anonymous9:40 AM

    best info..

    ReplyDelete
  4. wah bermanfaat sekali ilmunya nich

    ReplyDelete
  5. yes betul banget, katakan kitalah yang terpilih, karena jodoh itu kepantasan

    ReplyDelete
  6. salam kenal...
    entri yang menarik...

    Salam…

    Saya adalah salah seorang bloger yang menyertai contest “iPhone 5 gadget impian”

    Harap rakan2 sudilah klik G+1 di entri “iPhone 5 gadget impian” saya. Kalau sudi follow blog saya juga ekk…

    http://miri4evernet.blogspot.com/2012/11/iphone-5-gadget-impian_6.html

    Sokongan dari rakan2 semua amat saya hargai…

    Terima kasih…

    ReplyDelete
  7. membuka pengetahuan. siip

    ReplyDelete
  8. kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
    semoga menjadi semangat .. :)
    Ingatlah selalu bahwa tekad Anda untuk sukses lebih penting daripada yang lainnya.

    ReplyDelete
  9. Macam bau nasi minyak je ni...hehehe

    ReplyDelete
  10. hi dear..
    jodoh? alamak.. saya suka bebas mcm nie.. hahaha.

    tu alasan jugak ke?
    heeeee
    thank you sharing..

    take care dear..

    ReplyDelete
  11. Anonymous2:33 PM

    Jodoh..hihi..macam sy ni pemalu cmner...

    ReplyDelete
  12. Cmn nk jmpa jodoh ni yer..xde laki yg ska kt sy pn.huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous4:54 AM

      Jgn riso ... setiap lelaki sukakn burit atau faraj ... awak ada faraj kan ? Jd awak akan disukai jgk ... jgn riso ... muah

      Delete
    2. Anonymous2:40 AM

      kurang ajr ny..moga ALLAH laknat kmu..just a man with worm inside his head!!!!!..

      Delete
    3. Anonymous12:40 AM

      Astaghfirullah.. Cinta bkn hnya pada nafsu sje tau.. pkir dlu sblum brkata2.. shame on u man!!

      Delete
  13. Nak cari jodoh... :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous5:36 PM

      sertai kami cintacinta4u.com :( akan menjadi :) CUBALAH

      Delete
  14. Thanks for sharing... Moga2 kita dapat jodoh dalam masa terdekat... Hahaha...
    Jemput2 datang jenguk blog saya...
    atom-wrote.blogspot.com ;)

    ReplyDelete
  15. Anonymous2:03 AM

    Mak asyik tnya..bila???..org sekeliling pun asyk tnya..bila?? Dlm ht lagila tertnya..bila dan siapa???? Huhhuuu..

    ReplyDelete
  16. Anonymous12:32 AM

    Salam? Im akmal yusof (female).. wanna be friends? Insyallah :) 0162576217

    ReplyDelete
  17. nur iman6:01 PM

    apa komen tentang berat jodoh?? padahal kita xpenah kwn rapat dgn mana2 lelaki...........

    ReplyDelete
  18. Anonymous2:21 AM

    salam,miinta tumpang ye
    PEKERJA DI RUMAH DI PERLUKAN SEGERA
    Gaji Sehingga RM1300 - RM3400 Sebulan

    Syarat Kelayakan:
    - Asas komputer & internet
    - Microsoft Office (Words & Excel)
    - Boleh menulis, membaca & faham B.Inggeris
    - Komputer/Laptop
    - Akses ke talian internet
    - 18 tahun keatas
    - Boleh bekerja tanpa pengawasan

    Maklumat lanjut layari:
    http://www.jobdirumah.com/alisara93

    ReplyDelete
  19. Jodoh selalunya tak jauh!!!

    ReplyDelete
  20. Semuanya berkaitan dengan masalah diri sendiri je rupenye ni~ hehehe

    Di sini juga ada doa >>
    Doa Minta Jodoh Sampai Cepat

    ReplyDelete
  21. entar juga kalow udah takdirnya, akan datang sendiri dengan cara jalan apa saja yang penting sudah ada ijin dari ALLOH SWT

    ReplyDelete
  22. kepengen jodoh ku menerima apa adanya, dalam susah senang tetap kita bersama. ada kah cinta seperti itu ?

    ReplyDelete
  23. mendpatkan jodoh tisak semudah yang kita bayangkan. terkadang kita sudah memeilih si a namn ada2 aja sifat yg tidak kita senangi. tp yang pasti pilihlah jodoh dengan cara menutupi kekerangan,.

    ReplyDelete
  24. Waaawww... jodoh. Menarik :)

    Saya juga posting tentang jodoh.. sila di simak :)

    http://gungunst.com/jodoh-gak-sih/

    ReplyDelete
  25. Anonymous12:43 AM

    macam mana pula kalau kita dah ada pilihan hati tpi mk dia dah ada calon utk dia.. hmmmmm .. :/

    ReplyDelete
  26. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  27. semoga kita berjodoh d dunia .. Amin

    ReplyDelete
  28. izuardi5:13 AM

    Assalammualaikum mna sy muhd izuardi… Kepada wanita yg singla di luar sana… ..
    Disini sy ingin memberitahu yg sy masih singla……khas untuk wanita berumur 25 thn kebawah sahaja bagi yg berminat boleh call n0 ni…
    0108955125

    ReplyDelete
  29. wow bagus banget yah,,
    ku tunggu kau di http://kesehatanku49.blogspot.com
    dalam kenal :)

    ReplyDelete
  30. Anonymous3:24 PM

    thanks bg semangat..

    ReplyDelete
  31. Jom Tempah Grafik Online. Klik Name...

    ReplyDelete
  32. Infonya Sangat Bermanfaat dan Saya Merasa Mendapat Pengatahuan Baru. Terimakasih :)

    Pakar Ilmu Pengasihan Sarana Bathin Mendapatkan Jodoh Idaman - Kunjungi www.PakarPengasihan.com

    ReplyDelete
  33. Anonymous8:10 PM

    Saya Jimmy mencari wanita yg serius untuk dijadikan istri tahun depan,saya punya usaha toko emas di way jepara (lampung) bagi yang berminta segera hubungi saya di 08127956722...saya tunggu

    ReplyDelete
  34. susahnye nk cari jodoh..

    ReplyDelete
  35. Manfaat Aktivasi Rejeki :

    Menetralisir rintangan kehidupan/energi negatif dengan metode getaran. Energi negatif yang minim akan mempermudah pencapaian target kehidupan. Anda akan kami ajarkan metodenya sehingga mampu melakukan ruwatan/pembersihan pada diri sendiri.

    * Peningkatan kualitas keberuntungan.

    * Lebih tenang, sabar, mudah bersyukur dan percaya diri.

    * Mampu mentransfer energi untuk keperluan seperti : peningkatan omset, peningkatan karir, lebih cepat mendapatkan jodoh dll


    http://pelatihanintienergi.com/pelatihan-aktivasi-rejeki.php

    0812 8202 7639 / 085 777 269 266

    ReplyDelete
  36. Masalah jodoh emang sering bikin galau, tapi benar jodoh sudah ada yang nentuin. So, santai saja. Nice posting :D

    ReplyDelete
  37. Jodoh akan selalu dekat, bila kita mau berusaha....

    ReplyDelete
  38. Jodoh itu seperti pelangi, merah kuning dan hijau, tapi terlalu mengagumi, tidak berusaha ya kagak bisa tak iyek. Gimana sih cara mencari jodoh solehah? Ya kita jangan binal, tul ga bro, sis?

    ReplyDelete
  39. Jodoh, tak perlu diburu, ada kalanya dia datang menyeruduk kayak banteng ...

    ReplyDelete
  40. Pasangan yang baik tentunya diidamkan oleh semua orang, tips

    mendapatkan jodoh
    yang diidamkan silahkan >>Klik
    Disini
    <<

    ReplyDelete
  41. wah wah.. pada sibuk nyari jodoh nih.
    Ini gan ada sarana pengasihan agar cepet dapet jodoh. boleh percaya atau tidak. tapi gue udah buktiin.. ampuh
    batu kecubung wulung
    kecubung wulung pengasihan
    batu agate
    batu anggur
    batu anggur pacitan

    cara cepat kaya

    cara mendapatkan pacar

    buka aura
    batu yang cocok untuk zodiak

    ReplyDelete
  42. postingannya sangat bergunaaa sekali. terimakasih. Gue jones T_T

    ReplyDelete
  43. Sekedar sharing aja tentang Aura, ternyata aura memiliki beragam manfaat. Salah satunya bisa dijadikan sarana pengobatan, sarana kekayaan, kesuksesan, perlindungan diri atau mengatasi masalah asmara. Akan tetapi tidak semua orang bisa memanfaatkan energi aura. hanya seorang Pakar Aurayang bisa melakukannya. Salah satu pakar aura yang saya kenal bernama penyembuhan hingga asmara. Dalam website milik vena aurora terdapat berbagai layanan dan produk seputar aura, dimana setiap produk dan layanannya memiliki manfaat yang berbeda. Seperti batu mulia, batu permata, batu kelahiran, gelang batu mulia, batu kecubung wulung, parfum pemikat, batu agate, batu anggur, layanan buka aura,garam aura , perawatan tubuh dan masih banyak lagi.Info selengkapnay Klik Disini

    ReplyDelete
  44. waaah, makasih informasinya nih
    semoga jodoh segera datang, hehehe

    ReplyDelete
  45. inshaallah dan bismillah, semoga kelak bisa mendapatkan jodoh yang terbaik dengan kehendak Allah swt. amiin

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.


Protected by Copyscape Plagiarism DetectionPersonal Blogs
Diubahsuai oleh : Anem Arnamee