Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

Nota Buat Pengantin Baru (indahnya bernikah !)


Ini penulisan khas untuk dua sahabat akrab Anem. Namun jika mahu baca tentang nota pertunangan, pernikahan dan perkahwinan ada ditulis: sini.

Selamat bertemu pemilik rusuk kamu . Bisik hati dari kejauhan sementelah mengetahui perkhabaran penukaran status single kepada double tidak lama dulu . Barakallah  . Alhamdulillah , gembira untuk awak semua , sayang .

Lagu untuk pengantin baru : Barakallah Maher Zain.

Azianty & Muhaymin , KL [ 4 Mac 2012 ]


* Pada awalnya memang terkejut menerima panggilan Yan ni . Suara comel yang lama tidak mengusik itu menerjah ruang telefon . Tahniah yan .Maaf datang lewat . Maaf tak belikan apa-apa . Maaf juga kerana tidak bertahan lama menunggu di sana . Datang dalam kelam kabut dan tanpa rancangan , hanya sempat singgah sebentar - berminit je rasa . Apapun ,semoga berbahagia ke akhirnya, yan comel  :)

- yan roomate kolej matrikulasi melaka 2004-2005 .

---

Noorhafizah Musa &Mohd Zulriduwan [ 10 Mac 2012 ]
Fizah & Ewan , Kg. Tok Jiring , Terengganu .

* Selamat pengantin baru akak sayang . Maaf sebab sahabat dan adik akak yang mengaku sayangkan akaknya teramat ini tidak dapat hadir ke majlis penuh bahagia akak :(. Rasa sedih dan kesal juga tidak dapat hadir di hari indah akak . Yang Anem mampu layangkan doa dan doa yang tidak putus semoga akak dan suami dilimpahi keberkatan buat selamanya dunia, dan akhirat sana. Tabahlah hadapi dugaan . Insyaallah , Tuhan akan permudahkan :)



- Kak iza yang cantik, sahabat Usm semenjak hujung 2006 - kini . Ilysm sis  :)


*ini serius jealous:p
---


HIKMAH PERKAHWINAN 

-Menyahut seruan fitrah
-Sunah para nabi dan rasul
-Mewujudkan perasaan tenang dan tenteram kerana ada keselamatan dan ketenangan
-Memelihara iman (penghalang maksiat)
-Mengikis rasa bimbang akan rezeki
Daripada Aisyah r.ha telah bersabda Rasullullah s.a.w m madhumnya ,
 'Berkahwinlah kamu kerana perempuan itu juga boleh menolong kamu mencari harta atau boleh menolong kamu menjimatkan harta ," (Riwayat Imam al-Bazzar)
-Mengembangkan keturunan
-Mewujudkan displin - ada peraturan dan fitrahnya, terutama jika ada anak-anak.

Rujuk panjang lebar di sini : Mengapa perlu berkahwin ? –
---

Nota : Sebenarnya ramai kawan Anem yang nikah tahun 2012 ni , tak termasuk tahun lepas . Kesimpulannya ramai - kawan sekolah terutamanya . Jadi Anem nak menulis nama, takut juga terlepas "kenapa tak tulis nama kita pun , Nem "- Jadi Anem ucapkan SELAMAT untuk semua yang telah , terutama yang baru nikah . Semoga korang bahagia selalu, insyaallah , amin. Terima kasih sudi jemput RSVP di Facebook event dan yang sudi juga menghantar kad dan sms . Maaf jika tidak berkesempatan pergi . Maaf sangat2 , kawan-kawan sayang :( . Semoga terus melakar indah ke syurga . :)


4 yang menasihati

  1. salam...nasihat aku bacalah blog yang baru aku tulis...sana ada cerita

    ReplyDelete
  2. @Panglima Muda, awat tak share link ? pepun terima kasih sudi komen :)

    ReplyDelete
  3. slm,
    boleh nk share ckit :
    kematangan editing photo kita berkait rapt dngn jenis tulisan yg kita gunakn didalm satu2 photo tu .color font, susunan tulisan atau kata2 yg kita gunakn dlm photo kita tu.

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top