Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

(Hadiah Allah) Perkongsian Ardell Aryana di Al-Hidayah 2019 - TV3


Al-Hidayah 2019 menampilkan artis & personaliti yang akan berkongsi rahsia di sebalik kejayaan mereka. Mungkinkan amalan harian, kerja amal, doa, hubungannya sesama manusia dan hubungan dengan Allah yang membuatkan mereka berjaya. Saksikan Al Hidayah 2019 yang akan memberi inspirasi melalui perkongsian artis dan personaliti yang terpilih.

Untuk episod pada 11 Januari 2019 kali ini menampilkan artis manis Ardell Aryana atau nama sebenarnya Nurul Hidayah dengan tajuk "Hadiah Allah". Ardell yang juga seorng pelakon dan pengacara kini juga adalah seorang usahawan untuk perniagaannya iaitu @alwadelhijab & @anabofficial.
Gambar: @ardellaryana
Antara perkongsian Ardell dalam episod ini:

- Lagi banyak positif kita keluarkan, lagi banyak perkara positif orang bagi ke kita.
- Jika perkara baik, kita kongsi ke orang ramai.
- Bahagiakan orang lain, kita pun akan bahagia.
"Maka sesiapa yang Allah kehendaki untuk memberi hidayah petunjuk kepadanya nescaya Ia melapangkan dadanya (membuka hatinya) untuk menerima Islam; dan sesiapa yang Allah kehendaki untuk menyesatkannya, nescaya Ia menjadikan dadanya sesak sempit sesempit-sempitnya, seolah-olah ia sedang mendaki naik ke langit (dengan susah payahnya). Demikianlah Allah menimpakan azab kepada orang-orang yang tidak beriman."(Maksud surah Al-An'aam ayat 125)
- Hidayah itu hadiah daripada Allah. Hidayah perlu dicari.
- "Dalam rezeki kita, ada rezeki orang lain (kongsi). Apa datang pada kita Allah bagi, apa yang Allah bagi tu kita kena kongsi."
- Bukan hijrah yang mudah. Banyak perkara kena harungi. 
- Ibu sumber inspirasi. Kekuatan ini saya ambil daripada mak saya. Ujian saya kecil sahaja berbanding mak, adik-beradik dan orang yang diduga lebih berat daripada saya. Mama tak pernah malu dengan saya, tak pernah putus asa dengan saya.
- Siti Nordiana inspirasi dalam saya menjaga aurat. 
- Allah dengar dan makbulkan doa pada masanya. Dalam solat sendiri ada doa dan kata-kata indah.
- Belajar agama perlu berguru., tak boleh sendiri, jika sendiri mungkin sesat.
- Jangan judge sebelum kita kenal.
- Di sebalik senyuman seseorang, kita tak tahu apa yang dia tanggung. 
- Saya tak nak sebab ujian ni, saya lukakan orang di sekeliling saya.
- Allah bagi kita sakit, tapi dia hapuskan dosa kita yang lepas.
- Boleh down, tapi jangan lama-lama.
- Setiap orang ujiannya berbeza.

"Mama harap Ardell  kuatkan semangat, Mama doakan agar Ardell sembuh sepenuhnya semula dan semoga ceria seperti dahulu. Mama sayang Ardell, Mama tak ada belah bagi semua enam enam anak. " - Mama Ardell.



Instagram Ardell Aryana: https://www.instagram.com/ardellaryana/

Buat Ardell, moga terus kuatkan semangat, teruskan beri yang terbaik dan moga dipermudahkan urusan Ardell sekeluarga di dunia dan juga di akhirat. Ameen. Teruskan berjuang!

"Hidayah adalah hadiah daripada Allah SWT dan saya salah seorang, yang Allah bagi hadiah." - Ardell Aryana.


0 yang menasihati:

Post a Comment

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top