Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

Bermulanya SOP PKPP 10 Jun - 31 Ogos 2020 dan berakhirnya PKPB!


Tamat sudah Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) yang bermula pada 4 Mei 2020 dan berakhir 9 Jun lalu (selama 37 hari).  10 Jun 2020 pula merupakan hari pertama Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP). Tempoh PKPP adalah pada 10 Jun sehingga 31 Ogos 2020. Banyak sektor dah mula dibuka secara berperingkat dan ramai orang telah mula bekerja. Untuk rekod: Hari pertama PKPP merupakan hari ke-85 Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sejak 18 Mac lalu secara keseluruhan.

*Boleh klik pada gambar-gambar di bawah untuk lebih jelas.

Apa yang berubahnya ketika PKPP ini?

Rentas negeri dibenarkan

Sumber
• 10 Jun 2020 - Kedai Gunting Rambut / Salon dibenarkan

• 15 Jun 2020 - Pasar pagi, Pasar malam, Pasar Tani, Bazar dibenarkan (berperingkat mengikut kelulusan negeri masing-masing dan perlu ikut SOP).

 SOP KEDAI GUNTING RAMBUT DAN SOP PASAR
Sumber

• Solat Aidiladha mengikut keluasan masjid dibenarkan, perlu ikut SOP. Ini masih lagi ada penambahbaikan.

Baru-baru ini, Menteri Pendidikan mengumumkan sekolah akan dibuka untuk pelajar SPM, SVM, STPM, STAM pada Rabu 24 Jun 2020 ini.

Perlu ikut SOP, jaga jarak dan waktu rehat pun berperingkat. Makanan akan dibungkus dan makan dalam kelas dalam pemantauan guru.

 SOP PEMBUKAAN SEMULA SEKOLAH

Untuk PROSEDUR OPERASI STANDARD atau Standard Operating Procedure (SOP) sektor lain boleh jenguk twitter: https://twitter.com/MKNJPM atau telegram rasmi Majlis Keselamatan Negara: https://t.me/MKNRasmi. 
Moga dipermudahkan urusan semuanya. Insya-Allah. Alhamdulillah, sikit saja lagi, kita pasti menang. Teruskan patuhi peraturan, dan ingat kita kena terus jaga kita. Terima kasih semua barisan hadapan kita! Kini kita kena terus berjuang, untuk sama-sama!

0 yang menasihati:

Post a Comment

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top