Sinopsis dan trailer Filem Malbatt: Misi Baskara

 


Malbatt: Misi Bakara menampilkan pelakon seperti menampilkan Adlin Aman Ramlie, Fauzi Nawawi, Bront Palarae, Zahiril Adzim, Hairul Azreen, Iedil Dzuhrie, Syazwan Zulkifly, Shaheizy Sam, Nafiez Zaidi, Dafi Ismail Sabri, Taufiq Hanafi, Ikhram Juhari, Safwan Nazri, Gambit Saifullah and Theebaan G.

NANTIKAN 24 OGOS 2023 - MALBATT - BAKARA

Filem genre aksi ketenteraan ini akan menceritakan tentang peristiwa Black Hawk Down versi Malaysia NANTIKAN 24 OGOS 2023 - MALBATT - BAKARA

Filem genre aksi ketenteraan ini akan menceritakan tentang peristiwa Black Hawk Down versi Malaysia. 

Dengan kos pembikinan mencecah RM20 juta, MALBATT: Misi Bakara menjadi filem tempatan paling mahal dengan menggunakan kos tertinggi dalam sejarah.

Menurut pengarah filem aksi tersebut, Andrian Teh, daripada RM20 juta 70 peratus kos digunakan untuk produksi selain menggunakan khidmat barisan pelakon terkenal.

Selain penggambaran di Turki selama tujuh minggu yang memakan kos yang tinggi, faktor mahu menceritakan kisah sebenar antara penyebab ia menelan belanja yang tinggi.

Malbatt Misi Bakara dipersembahkan oleh Tentera Darat Malaysia bersama enam syarikat penerbitan gergasi iaitu Berjaya Pictures, Act 2 Pictures, Fast Bikes, Aurum Investments Limited, Golden Screen Cinemas dan Astro Shaw. 

Sinopsis filem Malbatt: Misi Bakara

Filem ini adalah kisah benar mengenai operasi untuk membantu menyelamatkan tentera Amerika Syarikat yang terperangkap di dalam perang saudara di Somalia. Cerita ini pernah diketengahkan di dalam filem Hollywood iaitu Black Hawk Down. 

Filem ini juga akan membawa penonton menyelami keberanian anggota 19 Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) Mekanis dari Batalion Malaysia (Malbatt) 1 menyelamatkan 70 anggota US Rangers yang terperangkap di Pasar Bakara, Mogadishu, Somalia. 












Sumber:





0 yang menasihati:

Post a Comment

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee 2024 © TERIMA KASIH ♥



click to te top