Kembali menonton Netflix series



Dahulu saya selalu mengelak menonton drama bersiri sebab merasakan ia memerlukan komitmen masa dan rasa (emosi). 

Sinetron dan telenovela tak pernah pun saya tonton penuh, drama bersiri melayu pula mudah faham, jadi tak apa jika tertinggal episod. 

Sehinggalah beberapa bulan kebelakangan ini saya kembali menonton drama bersiri korea dan inggeris di Netflix. 

Bayangkan sewaktu saya menulis ini, saya telah menghabiskan sebanyak 4 musim siri Manifest dan Supergirl pula saya telah tamatkan di musim terakhir; ke-6. Satu musim ada lebih kurang 13-22 episod. Belum lagi beberapa drama bersiri korea tertangguh yang telah pun saya selesaikan.

Betullah kata orang, hendak seribu daya.  Jika kita mahu, kita akan cuba usahakan. Namun selalu selalu saya pesan ke diri saya: tetaplah keterlaluan adalah tidak baik - perlu bersederhana, bijak menguruskan masa dan kena tahu prioriti kita.


*Saya telah menonton filem Farha di Netflix, kini akan menonton dokumentari Born In Gaza pula kelak. Insya-Allah.


0 yang menasihati:

Post a Comment

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee 2024 © TERIMA KASIH ♥



click to te top