Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

(Jaringan) Malaysia seri 3 sama dengan Korea Selatan di Piala Asia 2023


Tahniah Malaysia! Akhirnya dapat juga bawa pulang 1 mata daripada Qatar setelah seri dengan pasukan 23 (turun 2 lepas seri dengan Malaysia) terbaik dunia, Korea Selatan 3 sama. Malaysia kini dalam ranking 132 (sebelum ini 136) terbaik dunia.

Malah, gol Malaysia terhasil setelah 17 tahun! Gol pertama Malaysia dijaringkan oleh Faisal Halim dari angle cantik bahagian tepi. Diikuti jaringan penalti melalui Arif Aiman dan jaringan minit akhir oleh Romel Morales! Walaupun kita tak dapat ke pusingan seterusnya, namun ini adalag permulaan. Kita tak pulang dengan tangan kosong. 




Walaupun semuanya dibalas semula termasuk penalti oleh pemain Antarabangsa dan popular Son Heung-min, namun ternyata kita bukanlah pasukan yang bolrh dipandang rendah. Tahniah sekali lagi Harimau Malaya. Anda kebanggaan kami.

Moga berjaya buat  Malaysia untuk Kelayakan Piala Asia 2027/Piala Dunia FIFA 2026 pula nanti.





Highlights goals (jaringan Malaysia 3 dan Korea Selatan 3)



1 yang menasihati

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top