Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

Mal, kucing encem saya dah tak ada :(


Malini (kucing jantan kami)

2021-2024 Dalam kenangan



Mal ncem ini sakit berbulan dah sebab luka-luka. Jenis suka jalan-jalan keluar rumah. Kuat dia berjuang melawan dan bertahan. Bayangkan hingga akhir hayat, masih ada selera makan. Cuba hargai apa kami beri dan usahakan. Masih teringin nak keluar rumah - walaupun keadaan fizikalnya dah tak larat (makin kurus). 

Kucing kami yang manja berekor pendek omey ini suka temankan saya tidur, suka suasana sejuk, pernah tidur dengan mak dan adik juga. Betul. Sangat manja! Walaupun nampak garang di kalangan kucing luar tau. Hehe. 



Dengar dan faham cakap mak. 

Baik dengan abang Afiznya. 


Dia anak kepada Mek (ibu kucing yang tiba-tiba menghilang; Mek yang faham cakap mak itu ada dengan kami sejak 10 tahun lepas). Kini anaknya Mal pula pergi - selamanya. 

Kegemaran Mal makan ikan mentah dan ayam (mentah dan goreng). Suka juga minum susu dan roti pandan! 

Mal akan excited tiap kali saya pegang gunting di singki, atau emak pegang plastik balik dari mana-mana. Sambut, berdiri, tahu ada something untuk dia. Budak bijak!! 

Alhamdulillah dia pergi keadaannya bersih seperti selalunya dan tenang.

Mal kucing baik dan taat, kami halalkan semuanya. Moga Tuhan juga ampunkan kami untuk kurang lebih ketika bersama Mal. Sayang Mal sangat. Tak ada dah kucing jantan yang suka merajuk dekat rumah ini. Cute betul. Hehe. Apa pun, Mal dah tak rasa sakit lagi dah. Moga Mal tenang di sisi ilahi.



Jangan lupakan kami ya! Kini hanya ada adik angkat Mal - Noya (Naura di rumah ini). Banyak juga dia ikut perangai Mal - tidur dengan kami, suka main, suka menjenguk tingkap dan makan mentah. Banyak Mal ajar dia yang. Lepas rindu sikit (walaupun makin rindu). [Taip ini dengan rasa sebak dan rindu yang menebal - terimbau semua kenangan indah kami]. Alhamdulillah berpeluang kenal Mal. Terima kasih Tuhan, bagi pinjam Mal. 

Yang selalu rindu Mal Mal lini omeyyy anak iaa - Anem 💖🥺

0 yang menasihati:

Post a Comment

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top