Rasa Jauh : " Tuhan sedang lindungi kita"

Gambar : al uyeah

Rasa terpinggir kadangkala akrab dengan manusia. Sama ada kita yang tersisih atau kita tak sengaja menyisih. Dalam sesebuah komuniti, dalam persahabatan , kekeluargaan , pekerjaan mahupun kehidupan memang satu saat kita akan rasa tidak bertakdir untuk rapat atau lama dengan seseorang atau sesuatu.

" Tuhan sedang lindungi kita. Dia maha tahu atas segala." Pujukan perlahan gadis cantik itu mendiami hati. Dengan wajah polos , dan tutur bicara tersusun berjaya buat selesa. 

Tenang. Elakkan diri untuk terlalu bersoal dan bertanda-tanya. Tuhan takdirkan bertemu pun sudah cukup baik. Bersyukur. Sekurang-kurangnya kita berpeluang untuk kenal dan belajar. Bersangka baik dengan Tuhan adalah kewajipan kita. Mesti ada hikmah yang baik. Jadi terus lalui sahaja hidup dengan apa kita sedang ada, sebab itu lebih utama untuk kita jaga. 

Jadi, jangan sedih sangat bila tidak berpeluang dapat apa yang sangat kita berharap hajat. Kerana Tuhan lebih tahu apa yang terbaik untuk kita. Kalau ada jodoh rapat semula, itu rezeki namanya. Hargailah iya. Sementara itu , berdoalah yang baik-baik , sesungguh-sungguhnya. Moga Allah permudah , insyaAllah.


Mungkin ini juga masanya , kita kena muhasabah dan memperbaiki diri .

" Kadangkala hidup memang begitu " - *gadis cantik  , 2014.

*Terima kasih .


0 yang menasihati:

Sebarang pendapat , nasihat atau soalan ?

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.





Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top