Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

Review Buku: Noktah Terjahit (tulisan Nik Nur Madihah)


"Kita ialah apa yang kita sibukkan. Setiap pilihan; pekerjaan, pelajaran, perkahwinan, pemakaian, pemakanan, pengumpulan harta termasuk hutang ialah pertanggungjawaban yang akan ditanya oleh Tuhan." - Nik Nur Madihah.

Nik Nur Madihah, nama yang dikenali kerana kepandaian dan kesederhanaannya. Masya-Allah.

Membaca setiap penulisan beliau di facebook sahaja sudah seronok dan merasa dekat - apalagi sebuah buku refleksi peribadi daripadanya.

Buku Noktah Terjahit terbitan Jejak Tarbiah yang disusun dengan bahasa puitis ini membuatkan kita merasa terfikir, tersedar dan terpujuk. Terfikir hal-hal hidup yang saling berkaitan dan tentang diri kita sendiri. Buku ini sesungguhnya sarat dengan nasihat-nasihat jujur yang baik daripada seorang perempuan kepada perempuan lain - bersandarkan al-Quran, hadis dan panduan.

Memetik kata-kata beliau di facebook baru-baru ini:-

"Pencarian kita kepada sebuah kebenaran tidak pernah bersifat peribadi, sebab apa yang kita temukan adalah sebahagian dari kefahaman yang membentuk semesta.

Oleh yang demikian, jangan ingat kejahilan kita adalah milik peribadi. Sebab kejahilan kita adalah beban kepada masyarakat secara keseluruhan."

Semoga terus maju jaya buat saudari di dunia dan juga di akhirat. Jaga diri, moga diberkati. Insya-Allah. 


Trivia (sumber):

[Nik Nur Madihah binti Nik Mohamad Kamal (lahir 25 September 1991 di Kota Bharu, Kelantan) adalah pelajar terbaik Sijil Pelajaran Malaysia pada tahun 2008. Beliau mendapat 20 A, iaitu 19 A1 dan satu A2. Beliau juga telah mendapat 10A1 di dalam Sijil Menengah Ugama. Kini merupakan pemegang Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Ilmu Wahyu, Al-Quran dan Sunnah di Universiti Islam Antarabangsa (UIA) apabila bergraduasi pada tahun 2018.] 


📚 Buku beliau boleh juga didapati dan dibeli di sini:

BUKU NOKTAH TERJAHIT - NIK NUR MADIHAH



*****


Selain Facebook peribadi, Nik Nur Madihah juga mempunyai facebook page (halaman perniagaan) bernama DukkanMaya. Juga laman web rasmi yang berkongsikan tulisan dan berkaitan perniagaan beliau - https://dukkanmaya.com/











0 yang menasihati:

Post a Comment

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top