Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

Short Film: FLOWER IN THE POCKET? (INDIE FILM)



Semangat Anem nak pergi ke tayangan yang kononnya dikatakan pada jam 12 dan 2.30 petang itu. Anem pun bercadang hendak pergi beramai-ramai. Orang yang memang ikut adalah Asma dan Fizah. Aimilah buat Anem sungguh teruja nak pergi, katanya kalau nak pergi ajak dia nanti. Anem pun fikir khamislah yang paling free bersempena awal muharam.

Aimi mencadangkan melalui mesej, agar pergi menaiki teksi kerana ada banyak urusan yang perlu diselenggarakan, takut tak terkejar. Dia ingin menghabiskan seminimum mungkin masa diluar. Memandangkan PTPTN perlu dikawal rapi, Anem pun mencadangkan usul ini kepada Ma dan Fizah. Mereka ingin menaiki bas. Jadi Anem pun fikir eloklah jika menaiki kereta sewa yang pelajar USM buat tu.

Selain Aimi, Anem turut mengajak ‘the busy person in the world’ tu. Ingat si Dak Coklat ini tak dapat pergi, tapi katanya boleh pula. Oklah tu. Anem pun membelilah tiket sebanyak 5 keping pada petang itu dengan si Tan.

Malamnya, Anem pun bermesejlah dengan dak teksi sewa itu. Tapi ia menimbulkan pelbagai keadaan yang tak pasti, apabila Aimi belum lagi confirm. Punyalah risau-risaukan Aimi, takut dia tak jadi pergi (this not about money, but I really want Aimi to go, actually!) Tapi melepasi jam 12, tiba-tiba orang lain yang mesej, si DakCoklat tu mesej memohon maaf menyatakan dia tidak dapat ikut kerana ada hal dengan komuniti. Tak kisahlah, takdak jodoh nak buat lagu mana.

Anem pun lantas mencari pengganti yang sememangnya Anem nak ajak dia dulu sebelum Dak Coklat, tapi katanya tak pasti siang tadi, iaitu Kak Ekin. Mujurlah dia jadi ikut. Ni sayang kat akak ni.

Dalam keadaan Aimi, tak confirm, Anem cubalah tanya dak Marlina, mana tahu dia dapat join. Tapi dia turut sibuk. Siangnya Aimi telah confirm tak ikut. Anem pun segera suruh Kak Iza mesej Ani, tanya nak ikut tak. Alhamdulillah.cukup dah 5 orang.

Dalam perjalanan,si driver, Sham, dak pendidikan asyik berjenaka. Kak Ekin yang peramah pun nakal usik-usik dia. Semua tiba di sana dalam jam 10.30 pagi. Kami pun berjalan-jalan dulu sementara tunggu tayangan.

Tiba di atas, kami terkejut. Mungkin sedikit kecewa.  Sedih. Apabila tayangan pukul 11 sebenarnya. Tapi ia pun turut dibatalkan. Sedih oh. Kami diberi harapan oleh geng 8 orang yang menaiki bas, kata mereka tunggu 2.30, Tan cakap. Kami berlima pun pergilah makan di food court. Bolehlah tahan. Naik atas, tunggu sekejap, mereka pun tiba, tayangan confirm tiada tapi boleh selaraskan hari lain jika mahu, tapi kami nak berdepan dengan presentation dah. Tak sempat.

Sebelum balik, kami puaskan hati dengan membeli sedikit barangan. Masing-masing ada barang yang dibeli. Sesungguhnya setiap yang berlaku ada hikmahnya. Mungkin hari ini sengaja mempertemukan kami dengan keseronokan yang tersendiri.



2 yang menasihati

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top