Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

Senarai Nama Menteri Kabinet Terkini Malaysia 2018


Malaysia telah mengubah landskap pemerintahan apabila Pakatan Harapan memenangi pilihan raya pada 9 Mei 2018 lalu setelah 60 tahun di bawah kuasa Barisan Nasional. Setelah mendapat majoriti 54.50%, sebulat suara telah memilih Tun Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-7. Timbalan Perdana Menterinya adalah Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail. Keseluruhannya ada 28 orang anggota jemaah menteri dalam pentadbiran Malaysia Baru ini.
Secara peribadinya, saya memuji semua pemimpin muda serta lama yang saling bertukar pendapat dan cadangan tidak kira parti apapun. Sama ada di parlimen, mahupun di media sosial. Mereka bersama-sama mahu majukan Malaysia dan memberi kesejahteraan rakyat. Alhamdulillah. Mana yang baik, kita ambil. Yang tidak, kita kritik. Moga yang baik-baik berterusan.
Berikut adalah senarai penuh menteri kabinet kerajaan Malaysia 2018.

SENARAI PENUH BARISAN MENTERI KABINET MALAYSIA:

Boleh rujuk sini untuk cara menghubungi dan berurusan: http://www.kabinet.gov.my

Gambar: http://www.astroawani.com

SENARAI NAMA KETUA MENTERI DAN MENTERI BESAR

Boleh rujuk sini untuk cara menghubungi dan berurusan: http://www.kabinet.gov.my

Gambar: http://www.bernama.com

SENARAI LAPAN SENATOR BARU:

Gambar: https://www.bharian.com.my
MAJLIS PENASIHAT KERAJAAN MALAYSIA 2018 (Council of  Elders)

Majlis Penasihat akan dianggotai oleh pakar ekonomi dan ahli akademik bekas Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti Akhtar, bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin, taikun Tan Sri Robert Kuok, Penolong Setiausaha Agung, Jowo Kwame Sundaram dan bekas Presiden dan Ketua Eksekutif Petronas, Tan Sri Hassan Merican.

Majlis Penasihat ini ditubuhkan khusus untuk menasihati kerajaan berhubung hal ehwal ekonomi dan kewangan negara semasa tempoh peralihan mengikut kepakaran masing-masing. Pasukan ini akan membantu di dalam membentuk polisi dan program untuk mencapai janji 100 hari yang dibuat PH kepada rakyat. Oleh itu, tempoh hayat pasukan ini adalah 100 hari. Pasukan ini akan membantu di dalam membentuk polisi dan program untuk mencapai janji 100 hari yang dibuat PH kepada rakyat. Oleh itu, tempoh hayat pasukan ini adalah 100 hari. - [Sumber berita: http://www.astroawani.com]


Moga bersama-sama kita majukan Malaysia. Tidak kiralah walau bagaimanapun berbeza pendapat, janganlah ia membuatkan kita saling hilang hormat. Hargailah rezeki keamanan ini. Moga dipermudahkan urusan semuanya buat negara kita. Insya-Allah.


*****

Menarik juga trailer / sedutan filem baru RISE: INI KALILAH ini. Diinspirasikan kejadian semasa pilihan raya di Malaysia.




- Infografik Tentang Tun M: http://www.bernama.com
- Antara sumber lain: https://ms.wikipedia.org


0 yang menasihati:

Post a Comment

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top