Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

Hafiz, Game Kingdom Hearts dan E-Sport


Mendengarkan Kingdom Hearts 3 akan memasuki pasaran Malaysia membuatkan saya tersenyum. Permainan Kingdom Hearts adalah antara permainan yang paling digemari satu-satunya adik saya, yang teristimewa; Hafiz. Selain daripada permainan ini, beliau juga menggemari permainan Lego (yang banyak siri itu), serta Dora and Friends, Mickey Mouse dan terkini beliau amat menyukai permainan RPG; G.I Joe.

Kingdom Heart Unchained yang dimainkan adaah format GBA, manakala Kingdom Hearts I pula adalah permainan PSPP dan Kingdom Hearts II format PCSX2. Jika beliau tidak bermain dengan game tangannya; PSP, kami akan bermainnya di komputer menggunakan Emulator. Selain banyak permainan demikian kami beli di kedai game, ada juga kami dapat melalui laman web Freeroms selain kadangkala dapat percuma melalui freebies laman web tertentu.


Oh ya, satu lagi permainan kegemaran Hafiz adalah cari barang (hidden object) terutama melalui laman web Big Fish dan Microsoft. Mak dan sayalah yang selalu bantu bermain sama, seronok!

Laman web bigfishgames.com
Hafiz, adik saya seorang insan istimewa; ADHD dan juga hyperaktif selain bermasalah pembelajaran. Dia tidak boleh fokus lama (tapi game boleh jugalah, bergantung pada keseronokan permainan tersebut) dan cepat lupa (jika anda ajar dia ABC, hari ni dia ingat sikit, esok lupa balik, tapi muka orang dia ingat tau, comel bukan?). Namun alhamdulillah, Hafiz boleh berjalan serta buat banyak aktiviti sendiri, juga dia lebih peramah berbanding saya (suka tegur orang). Malahan dia juga seorang penggemar lagu-lagu 90-an terutama lagu Zamani, AXL, duet Achik dan Nana (akak dialah ni kuat pengaruh). Paling utama, dia pandai main game! Dialah yang selalu berjenaka dan meriuhkan rumah menemankan kami. Bab agama pun bijak juga ni, cepat ingat jika kita selalu cerita atau dengarkan. Suka nasihatkan saya dengan gaya pelat dia. Bergaya dan melaram jangan cakaplah. Bagi ke dia. Hehe.

Dengan artikel ini, saya meraikan penambaikan terhadap E-Sport di negara ini. Kecemerlangan pemain kita di peringkat antarabangsa sebelum ini harus diteruskan dan diberi sokongan. Moga ramai lagi melihat keperluan sukan ini sebagai satu kebaikan. Keseimbangan dalam banyak hal harus diutamakan dan peluang harus terus diberi serta dimanfaatkan. Moga terus maju jaya semua!


2 yang menasihati

  1. Teringat masa main game dgn hafiz. Eira pandai main game cari barang tersembunyi je. Yang lain memang out 😂

    ReplyDelete
  2. jika zaman saya semasa game - game online mmg popular..sah2 saya mungkin sampai sekrang terjebak dgn dunia game jika E-Game dipopularkan pada zaman saya

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top