Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

Kenali Airlines terbaik untuk dipilih!


 

Salam semua! Moga baik-baik saja semuanya. Bagaimana dengan percutian anda baru-baru ini? Atau adakah anda sedang merancang untuk pergi bercuti ke mana-mana tak lama lagi? Baik. Hari ini, artikel saya agak berbeza sikit. Saya nak berkongsi sedikit maklumat yang saya harap dapat membantu kita semua untuk mengenali airlines yang bakal kita pilih. Selalunya kita akan buat countdown tempat terbaik, bukan? Kini, kita akan buat countdown airlines terbaik pula. Jadi kalau korang tengah cari flights to Seoul ke, flights to Europe ke atau flights to ke mana-mana sekalipun, maklumat-maklumat ini pasti dapat membantu.

Mari kita mulakan!

Thai Airways

Ia antara syarikat penerbangan yang mula berkembang dari segi populariti dan kesetiaan dari para penumpangnya. Thai Airways merupakan syarikat penerbangan dari Thailand dan menyediakan penerbangan ke pelbagai destinasi sama ada domestik dan antarabangsa. Apa kelebihan Thai Airways booking? Ia menawarkan program frequent flyer yang merangkumi pelbagai faedah seperti tambahan elaun bagasi dan pakej percutian. Pesawat yang digunakan juga terdiri daripada pesawat berkuasa tinggi dengan keluasan ruang tempat duduk yang selesa untuk penumpang.

Singapore Airlines

Ia merupakan national carrier dari Singapura, iaitu negara jiran kita. Ia merupakan big player di kalangan syarikat penerbangan di Singapura. Hebat, bukan? Oleh kerana kejayaannya dalam menyediakan perkhidmatan penerbangan yang efisien, Singapore Airlines telah menubuhkan anak syarikatnya, Scoot Airlines yang juga merupakan nama terkenal di Singapura. Singapore Airlines menawarkan perkhidmatan bertaraf tinggi oleh staf-staf mereka. Anda rasa lebih selesa dan dihormati sepanjang tempoh perjalanan anda dengan mereka.

Malaysia Airlines

MAS atau Malaysia Airlines merupakan syarikat penerbangan negara. Ia antara syarikat penerbangan tertua di Malaysia. Walaupun ia sudah lama beroperasi di sini, namun, ia masih antara syarikat penerbangan yang digemari dan perkhidmatannya masih berfungsi dengan baik. Antara faedah yang boleh anda perolehi dengan menaiki MAS adalah pendaftaran awal daripada biasa, airport lounge dan banyak lagi. Sama seperti kejayaan Singapore Airlines, MAS juga telah mengembangkan rapport mereka dengan menubuhkan anak syarikat penerbangan yang juga sama popular, iaitu Firefly.

Firefly

Firefly merupakan anak syarikat penerbangan yang dimiliki oleh Malaysia Airlines atau MAS. Ia mula beroperasi sejak 2007 dan popularitinya terus berkembang sehingga kini. Kepada penumpang Firefly, anda tentu ketahui bahawa anda merupakan penerima kepada perkhidmatan kelas pertama mereka. Faedah menarik yang anda boleh perolehi apabila anda menerbang bersama Firefly termasuk promosi istimewa kepada hiburan-hiburan tertentu, diskaun menarik ke atas makanan dan minuman yang disediakan, pengutamaan dalam pendaftaran dan banyak lagi.

AirAsia

Ia merupakan pesaing terhebat di Malaysia dan menawarkan peluang kepada semua orang untuk terbang dengan mudah. AirAsia merupakan syarikat penerbangan kos rendah yang pertama ditubuhkan di Malaysia. Ia telah merevolusikan industri penerbangan dengan membuka peluang kepada semua orang tanpa kira status untuk bersama-sama menikmati pengalaman terbang ke tempat lain. Kini, AirAsia menjadi antara penerbangan kegemaran rakyat Malaysia.

Jadi, selamat memilih airlines yang terbaik untuk diri kita, keluarga mahupun kawan-kawan!




2 yang menasihati

  1. teringin juga nak baik penerbangan negara lain. nak rasa pengalaman tu..

    ReplyDelete
  2. Malagnya.. dengar kata MAS nak kena tutup

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top