Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

Cara import / export / install preset lightroom mobile


Adobe Photoshop Lightroom CC adalah satu perisian (software/application) untuk edit gambar. Untuk kali ini saya kongsikan tentang tutorial Adobe Photoshop Lightroom CC versi mobile. berkaitan preset (cara install, guna atau buat).

1. Pertama sekali, kita perlukan application (app) ini. Install dulu di telefon:


2. Kita perlukan gambar sendiri (untuk disunting (baca di-edit))
3. Presets yang kita nak guna itu. Antaranya boleh dimuat turun presets percuma (free presets) di laman web ini: https://www.freepresets.com/  atau https://www.presetpro.com.


Cara import / install / simpan presets yang dah didownload

Cara export / install / simpan presets yang dah dibuat sendiri

Cara guna presets di adobe lightroom mobile
Contoh saya buat:

Jika ada pertanyaan boleh diajukan di ruangan komen atau di facebook saya. Untuk banyak lagi tutorial buat presets atau download, dicadangkan ke youtube IH Edition  || MATT 'n' SEB || Maarten Schrader. Terima kasih.


0 yang menasihati:

Post a Comment

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top