Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

Cara send audio/suara di status whatsapp (Voice Status)

 


Hari itu sahabat saya; Ayu cakap dah boleh send audio dekat whatsapp status. Saya pun terujalah. Jadi kita pun cuba, eh jumpa! 

Caranya - pilih simbol pen macam nak tulis text dekat status itu, kemudian kita akan jumpa simbol mikrofon untuk bercakap. 

Tekan jangan lepas sambil bercakap, dah habis bercakap, baru send. Tapi jika tengah bercakap nak cancel audio ke status whatsapp itu, terus swipe (seret/tolak) ke kiri. Tempoh audio selama 30 saat sahaja. 

Saya cuba hari itu bukan suara saya, tapi aaya cuba rakam lagu, saja nak tengok jadi ke tidak - eh jadi! 

Jika belum ada, akan datang adalah itu. Sabar. Nanti akan sampai juga dan ter update! Sekian, semoga bermanfaat. 




1 yang menasihati

  1. hiii...mcm kita lah tu...tgu ad wifi..kang bru update..pkai data sendri..malas nk update ap2...

    ReplyDelete

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top