Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

Checkout duit blog dari google




Tempoh hari saya pergi bank nak cash-kan check yang dapat daripada google (terima kasih pada yang sudi berkunjung ke blog dan rajin klik iklan). Alhamdulillah. Untuk permulaan, syukur.

Semuanya berjalan seperti biasa. Sehinggalah kakak bank tu tanya, "awak ada akaun youtube ya, review apa ja? Bagilah tahu boleh kami view, like kah."

Waktu tu saya rasa merah dah muka saya. Dia tanya lagi, "berapa view boleh dapat baru Google bagi ni?"

Sambil malu-malu alah saya jawab, "bukan. Ini duit blog. Berdasarkan orang klik iklan. Bukan youtube. Saya tulis random ja."

"Random?" Dia senyum. Saya pun senyum.

Ingat balik perkara ni, segan betul saya. Sorry kakak, saya malu nak jawab dekat situ (terkejut ditanya sebenarnya, pertama kali orang tanya live gini)! Haha.

Iklan yang diletakkan di sesebuah blog ini kiraannya berdasarkan rate per click atau kadang bayaran ikut tempoh siaran. Berbeza pula harga kadang apabila berbeza penaja (sponsored). Jadi, kalau awak ada blog, letaklah iklan, tak rugi pun, daftar pun percuma. Begitu.

Sekali lagi, terima kasih buat semua kawan-kawan yang sudi berkunjung ke blog. Alhamdulillah!


** Ya saya tahu. Saya kena rajin lagi menulis dan berkongsi selepas ni. Doakan saya ya. :)

- Arnamee

0 yang menasihati:

Post a Comment

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top