Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

Projek Road To Gold (RTG) Olimpik

Siapakah daripada 15 atlet yang diserap dalam Road to Gold (RTG) mampu memenuhi matlamat utama projek berkenaan, iaitu menghadiahkan pingat emas pertama Malaysia pada Olimpik Paris 2024.

Jawatankuasa

Atlet yang terlibat daam RTG


“Dua kriteria pemilihan (atlet RTG) iaitu satu (atlet) pemenang pingat di Olimpik Tokyo 2020 dan kedua tersenarai dalam ranking 10 terbaik di dunia. 

“Kita juga ada kriteria tambahan yang mana atlet podium sedia ada yang menunjukkan pe­ningkatan sangat baik wajar dipertimbangkan mengikut kes.

“Senarai ini dijangka berubah apabila kelayakan ke Paris bermula dan tertakluk kepada persetujuan RTG, penilaian serta pemantauan berkala. 

 “Setiap permainan ada tempoh kelayakan berbeza, jadi sebab itu kita kena tengok sukan berkenaan,” kata YB Hannah Yeoh (mentero KBS) pada majlis pengumuman senarai Atlet RTG di Menara KBS pada April lalu.

Selamat maju jaya untuk semua atlet. Moga Malaysia akan berjaya memperolehi emas Olimpik pertama negara! Malaysia boleh! 

Link - https://www.utusan.com.my/sukan/2023/04/siapa-bakal-rangkul-emas-sulung-olimpik/https://www.utusan.com.my/sukan/2023/04/siapa-bakal-rangkul-emas-sulung-olimpik/

0 yang menasihati:

Post a Comment

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top