Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

9 tahun Abah pergi, kenangan sentiasa abadi (Catatan sempena hari bapa)


Along tengoklah sampai habis, nanti beritahu abah." Ayat abah sewaktu perlawanan badminton masih lagi berbaki. Katanya debaran menonton badminton ini lain macam. Buat jantungnya libang libur. 

Bila hari ayah? - Hari ayah / hari bapa diraikan setiap hari ahad ketiga bulan Jun.

Untuk bola sepak pula, kalau ada perlawanan pasukan Perak, Selangor atau Malaysia atau apa-apa perlawanan besar, itu antara kegemaran untuk kami tonton atau paling tidak, saya akan update ke abah. Mak pula, kami akan suruh dia teka-teka saja siapa menang. 😁

Sehingga kini, saya masih menonton permainan sukan badminton dan bola sepak, seakan menonton sekali dengan abah. Semangat dan minatnya masih wujud walaupun beliau dah tiada.

Jika ke stadium, yang saya masih ingat, dia pernah bawa kami sekeluarga tonton hoki Malaysia vs Singapura - yeah! Malaysia menang waktu itu. Teruja ya, apatah lagi bertembung dengan pemain hoki negara yang dah lepas bertembung baru saya perasan kami ada berselisih sebenarnya!

Itulah kenangan. Tak boleh beli, dan jual pun takkan mampu. Untuk semua yang masih ada tersayang, hargailah sebelum semuanya hilang terbang.

(Ini tentang sukan sahaja, beribu lagi kenangan yang segar dan tersimpan dalam ingatan. Al-Fatihah, Abah. Moga ditempatkan di kalangan mereka yang beriman.


0 yang menasihati:

Post a Comment

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top