Bertukar daripada Maybank2U ke MAE


Mulai Oktober 2022, ciri Secure2u pada aplikasi MAE juga akan dinaik taraf dengan ciri keselamatan tambahan, iaitu tempoh pengaktifan 12 jam apabila anda mengaktifkan Secure2u pada peranti lain. Ini sebagai langkah untuk mengelakkan kelulusan transaksi tanpa kebenaran. 

Untuk makluman, Secure2u pada MAE kini adalah satu-satunya kaedah untuk meluluskan transaksi MAE/M2U. Oleh itu. lebih banyak transaksi yang memerlukan pengesahan melalui Secure2u pada MAE.

Cara aktifkan Secure2u MAE maybank - pada bahagian depan dashboard apps MAE itu ada Secure2u, klik. Verify device dan masukkan code dapat dekat SMS. Setelah verified device, baru baru boleh buat transaction (ada tempohnya sebelum boleh guna transaksi semula). 

Namun baru-baru ini, ada sedikit kesilapan - jika tanpa anda minta pun, diberi secure2u atau password, anda dikehendaki berhati-hati. Terutamanya apabila pop-up begini keluar. 


Bagaimanapun aplikasi MAE yang menggantikan sepenuhnya Maybank2U ini adalah lebih baik dari segi interface dan kemudahan menggunakannya. 

*****


Sumber:

https://wiser.my/pelanggan-maybank2u-kini-tidak-lagi-boleh-luluskan-transaksi-melalui-aplikasi-m2u-my


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0tDAPbN1zhpVy4uUvz9NZpPm1jt2BWwmogVrBEhcYHgoBqiPHdtmixx2mTACMFcbUl&id=100080327328677&mibextid=Nif5oz



0 yang menasihati:

Post a Comment

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee 2024 © TERIMA KASIH ♥



click to te top