Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Minat membaca, mengambil gambar dan menulis (terkini; 2017, menulis untuk blog iluvislam.my & terlibat dengan buku antologi puisi kemerdekaan: Bianglala Melukis Syurga)

Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Jika ada sebarang pendapat boleh tinggalkan di ruangan komen atau e-mel ke arnamee (at) gmail.com. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian.

Mengawal Darah Gemuruh (Nervous)


Nak tak nak, kita kena hadap dan lalui apa yang telah ditetapkan, dan mungkin saja ini yang terbaik untuk kita, mulakan dengan niat dan doa yang baik, tarik dan lepas nafas perlahan-lahan, lakukanlah yang terbaik. Ini juga ujian, namun jika sebelum ini kita boleh lakukan, kenapa tidak kini. Jadi, jangan terlalu runsing, Tuhan dah tetapkan jalan bersesuaian untuk kita. Jadi, lalui saja. All the best!

Kawal Perasaan Gemuruh :
- Berwuduk dan banyakkan selawat
- Minta restu izin ibu bapa / suami
- Mulakan doa dan basmalah
- Amalkan doa yang pernah diucap Nabi Musa. Dalam surah toha: ayat 25-28.


- Persediaan awal
- Pakai ikut sesuai majlis
- Usah terlalu risau, focus apa yang perlu
- Tarik nafas panjang, tahan dan lepaskan perlahan-lahan
- Sesuai dengan keadaan utuk lawan rasa tu
- Usaha untuk yakinkan diri

Semoga dapat lakukan yang terbaik. Kita lakukan apa yang perlu kita lalui sekarang, setelah usaha dan doa, urusan lain serah kepada Tuhan, insyaAllah yakinlah semua akan baik-baik saja. Amin.





0 yang menasihati:

Sebarang pendapat , nasihat atau soalan ?

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.





Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top