Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

Selamat Tinggal Terfaktab


Saya mula mengenali terfaktab (TERas FAKulti TABloid) melalui blog mereka hampir enam tahun yang lalu. Cara mereka ini menulis tentang cinta dan kehidupan agak segar dan bersahaja. Seakan sedang mendengar seorang (atau sekumpulan) kawan bercerita. Sewaktu itu, apabila tahu mereka nak keluar kitab (buku) terfaktab, saya teruja dan memang saya mahu memilikinya.

Masa pun berlalu. Ramai di antara penulisnya yang saya ikuti juga di twitter dan juga blog peribadi. Malah saya pernah beberapa kali membeli buku melalui Terfaktab Media ini. Antara penulis yang saya gemar adalah Elena Reeney, Penulis Sahaja, Alexia Aqram, M.Faiz Syahmi, TheBentPencil, BraderLeplep, Bukan Penggoda, Shahirah Khairudin dan ya, boleh dikatakan hampir semuanya. Malahan, (melalui) syarikat mereka bermulanya saya membeli dan memiliki buku penulisan Cik Srikandi dan Hamka Kereta Mayat (yang sebelumnya perkongsian mereka hanya saya baca secara digital). Kemudian, saya lihat beberapa nama baru yang muncul dalam senarai buku terbitan Terfaktab Media. Ya, Terfaktab Media bukan saja menerbitkan buku berkaitan cinta, malah juga hal-hal dan isu ilmiah lain dengan santai dan lebih bersahaja.


Hakikatnya perpisahan bukanlah sesuatu yang mudah diterima. Mengetahui Terfaktab Media akan berhenti menerbitkan buku pada November 2017 yang lalu (setelah 7 tahun), ia sesuatu yang menyedihkan. Lebih kepada terkejut sebenarnya. Namun dalam hidup ini, ada perkara yang terpaksa dilakukan.

Diharap agar semua warga Terfaktab akan terus berjaya dalam apa juga yang dilakukan. Terima kasih untuk setiap penulisan indah dan buku-buku yang telah diterbitkan.

Selamat tinggal Terfaktab.
"It's time to say goodbye, but I think goodbyes are sad and I'd much rather say hello. Hello to a new adventure." - Ernie Harwell



0 yang menasihati:

Post a Comment

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top