Salam. Hai. Saya Anem Arnamee. Terima kasih sudi datang, membaca mahupun berkongsi artikel blog ini. Maaf jika ada kekurangan & teguran amat dialu-alukan. Moga yang baik-baik selalu untuk kalian semua. Insya-Allah.

- Jika anda mahu sebarang kolaborasi/pengiklanan (review/ruang iklan) di blog ini boleh rujuk page ini.
- Jika ada pertanyaan lain, boleh mesej di facebook ANEM ARNAMEE atau e-melkan ke arnamee (at) gmail.com.

Kuatkan hati, terus semangat! Yakin awak boleh.


"Allah bersamaku
Allah melihatku."
Katakan sebelum tidur.


Pesan penceramah itu dipeluk erat. Menjadi baik adalah satu perjuangan, menjadi kuat lebih lagi. Semua orang mempunyai kenangan dan ujian yang tersendiri. Kata-kata positif dan baik satu-satu diletak di hadapan diri, cuba dimasukkan ke hati.
  • Jangan beri peluang media sosial ni kawal kita. Biar kita kawal. Dengan sederhana. Sebab yang keterlaluan tak pernah beri kesan yang baik.
  • Pujuk hati. Beri semangat ke diri. Cuba solat. Ambil wuduk dulu ke at least. Atau dengar bacaan Al-Quran atau ceramah, paling tidak lagu ketuhanan.
  • Atau awak ambil masa rehat. Cuti dan bawa diri kejap. Cari sesuatu. Mungkin akan jumpa apa awak nak.
  • Tuhan tak duga kalau kita tak kuat. Dan saya yakin awak kuat. Dalam awak rasa tak boleh pun, dah jauh awak melangkah. Awak bergerak juga.
  • Awak kena kuat bukan untu sesiapa, tapi untuk masa depan awak.
  • Insya-Allah awak boleh. Jika kita usaha, pasti Tuhan bantu. Yakinlah itu.
  • Doa. Cepat lambat ke, Tuhan tetap makbul. Asalkan redha, usaha dan terus. Perlahan tak apa, jangan terus jatuh. Doa saya selalu dengan awak. You can do it! InsyaAllah. Amin. 

 Satu yang harus awak percaya kawan, ada sebab awak dijadikan di dunia, sebabnya tiada orang pun macam awak, awak adalah awak, awak bukan orang lain. Kita tidakkan mampu puaskan hati semua orang, tapi kita boleh buat yang terbaik. Kita tidak mampu buat semua benda, tapi kita boleh menjadi seseorang yang berguna kepada orang lain.

Yakinlah, awak boleh, dan semua orang ada kelebihan. Sabarlah, setiap ujian akan disertai dengan kesenangan, akan ada perkara baik Tuhan nak bagi. Ujian itu untuk menguatkan. Jika tidak boleh hari ini, insya-Allah lain kali.

Moga dipermudahkan. Teruskan berdoa, sabar dan berusaha. Jangan putus asa. Stay strong, awak!


- Sumber gambar: Apabila Merasa Kesempitan Hidup, Ingatlah 9 Ayat Ini


0 yang menasihati:

Post a Comment

Untuk kesudian membaca dan memberi berkata-kata - saya berterima kasih.








Anem Arnamee © TERIMA KASIH ♥



click to te top